Forelsket…

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige

Jeg kan godt høre, at du er rigtig betaget af / forelsket i den dreng, og I har jo også haft en meget tæt og særlig nat sammen, som lyder til at have været rigtig dejlig. Og nu vælter følelserne så omkring i dig, fordi du får så modsatrettede signaler fra ham - og fra din veninde. Jeg kan godt forstå, du er i tvivl om, hvad du skal gøre lige nu.

Det lyder som om, din veninde stadig har følelser for ham, selv om det ikke lige var sådan, det lød, da hun fortalte om ham, før I skulle mødes med ham... Måske var det fordi hun stadig har følelser for ham, at hun prøvede at gøre ham mindre attraktiv i dine øjne...? Ind imellem kan det ske, at man først rigtigt får øje på det, man vil have, når man ikke kan få det... Forstår du, hvad jeg mener?

Samtidig lyder det også som om, din veninde gerne vil beskytte dig, så du ikke risikerer at blive såret over ham, hvis han ikke er i stand til at slippe sin ekskæreste endnu. Hun kender ham jo fra efterskolen og har måske sine gode grunde til at være bekymret.

Jeg kan godt forstå, hvis det er svært for dig at gennemskue, hvad din venindes bagtanker i virkeligheden er, men du kender hende bedst, så du kan bedst mærke, hvad der føles mest rigtigt... Mon du ville kunne forklare hende, at det forvirrer dig lidt, når hun sender så blandede signaler?

Men uanset advarsler er du jo meget forelsket lige nu, og det er det næste område, hvor du skal mærke rigtig godt efter. Jeg fornemmer, at du er ret god til at passe på dig selv, f.eks. nu hvor du er lidt tilbageholdende i forhold til, om du vil gå videre til at have sex med ham. Ekskæresten spøger stadig i baggrunden, og du føler dig usikker på, hvor du har ham, men samtidig er kan du slet ikke holde op med at tænke på ham...

Det er jo sådan, at når man kaster sig ud i en forelskelse, sætter man noget på spil. Sit hjerte om man vil. Man giver i hvert fald noget af sig selv og bliver sårbar, og det er nok netop en del af det, der får det hele til at sitre... Men om du skal kaste dig ud i det eller skynde dig væk, kan jeg ikke beslutte for dig. Det skal du selv mærke efter...

Måske kan du være ærlig overfor ham og sige til ham, hvordan du har det. At  duikke føler dig sikker på, hvor du har ham... Og at du har brug for, at han lægger sin ekskæreste bag sig, hvis I skal være sammen... Eller at du har brug for tryghed på en anden måde? Vil du kunne forklare ham, hvad du gerne vil have, han skal gøre eller ikke gøre?

Jeg håber rigtig meget, du finder frem til det, der føles mest rigtigt. Og at din søde veninde vil støtte dig i dit valg, selv om du måske vælger at gøre noget, hun fraråder...

De bedste ønsker fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.