Brev
Forelsket
Hej.
Jeg er en pige på 13 år og jeg er ved at blive sindsyg fordi jeg er forelsket i to drenge på en gang!
troede endelig at jeg havde valdt men næ nej! ham den anden havde jo noget som den første ikke havde! og bare det der med at tænke hvad med vis ingen af dem kan lide mig.
De er begge to et år ældre end mig, “jeg er jo bare en lille pige der går i sjete klasse og hvad skal de med mig” tænker jeg hele tiden. Hvad skal jeg gøre! både med hvordan jeg skal vælge og hvordan jeg får en af dem til at kunne mig og hvordan jeg ved han kan lide mig.
Please hjælp mig. tak på forhånd.
Hilsen mig.
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år
Ja, det er hårdt, det der med forelskelse – samtidig med at det er dejligt og spændende. Det tror jeg alle, der har prøvet at være forelskede, har oplevet.
Du har ret i, at du er nødt til at vælge, hvem af de to drenge, du vil satse på. Måske kan det hjælpe dig lidt, hvis du skriver ned, hvad du godt kan lide ved den ene dreng, og hvad du kan lide ved den anden dreng. Eller du kan snakke med en god veninde om det. Det hjælper nemlig næsten altid at få sat ord på, når man skal vælge noget svært.
Hvis du vil vide, om den dreng, du vælger kan lide dig, er du nødt til at tage en chance og fortælle ham, at du er interesseret eller sørge for at være sammen med ham om en aktivitet.
Måske ved du, hvad han interesserer sig for, så du kan foreslå ham at være sammen om det? Eller måske kan du komme i kontakt med ham på facebook eller et andet socialt medie, som I bruger?
Måske bliver han glad og smigret over, at du kan lide ham, og måske er han ikke interesseret. Men en dreng i 7.klasse kan sagtens interessere sig for en pige i 6.klasse. Og du vil nok opdage, at mange drenge i 7.klasse er lige så generte og usikre over for piger, som du er overfor de to drenge, du er forelsket i.
Jeg vil ønske dig god ferie og god fornøjelse.
Kærlig hilsen fra BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.