Forelskelse i en pige

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære Pige 16 år,

Som jeg læser dit brev, så er du splittet mellem to forskellige ting: På den ene side har du lyst til at fortælle pigen, at du er forelsket i hende. På den anden side er du bange for, at hun vil gøre grin med dig.

Den situation ved jeg rigtig mange kender. Uanset om de er til piger eller drenge, til eget køn eller det modsatte køn.

Det ER bare svært når man er forelsket, og usikker på om følelserne er gengældt. Det er også svært, når man er forelsket og tror – eller ved - at følelserne ikke er gengældt. Og der er ikke nogen mirakel kur! Desværre.

Så man kan enten vælge at fortælle om sine følelser. Med faren for afvisning. Med faren for at blive gjort grin med (men helt ærligt, så fortæller det noget meget afslørende om den person, der GØR grin med andres følelser). Men også med chancen for at få ”ro i sjælen”, fordi man har fortalt hvordan man har det. Og med chancen for at gøre en man holder af rigtig glad (de fleste bliver glade, når andre tør fortælle at de synes man er dejlig. Uanset om man gengælder følelserne eller ej). Og også med chancen for at blive positivt bekræftet, og få en god snak med den man er forelsket i. Og med chancen for, at følelserne måske alligevel er gengældt.

Eller man kan vælge ikke at sige noget. Og så vente og håbe på at følelserne går over. For forelskelse varer ikke evigt. Pludselig en dag, vil du opdage at du kan få samme dejlige følelse for en anden.

Jeg håber du snart finder ud af, hvad der er godt for dig at gøre.

Stort kram til dig fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.