Brev
Forelskelse Hvad skal jeg gøre?
For nogle dage siden var jeg til badminton stævne og der skulle jeg spille mix. Jeg spillede sammen med en dreng som jeg synes vr ret sød. Jeg anmodet ham på facebook og accepterede. Jeg spurgte ham om han ville have billedet af os fra da vi vandt og han sagde ja.
Jeg spurgte så om han kunne modtage mms og så kunne jeg sende billedet til ham hvis han gav mig til nummer. han sagde ja og jeg har nu hans nummer. Jeg har sendt billedet og jeg tænker bare konstant på ham.! Han bor en time væk fra mig og når jeg skriver så svare han ikke så tit men når han gøre bobler det i min mave.
Hvordan sal jeg få kontakt med han og hvordan kan jeg “flirte” over mobil og vil jeg kunne få ham til at kunne lide mig? har di nogle råd???!
Hilsen den meget desperate pige som konstant tænker på sin mix makker.!!
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år
Tak for dit brev. Det er aldrig helt let med den kærlighed, især ikke når man ikke ved, om den man er forelsket i gengælder følelserne.
Du skriver, at han ikke så tit svarer tilbage på dine smser, og det er jo rigtig træls, og måske kan det desværre være et tegn på, at han ikke tænker på dig på samme måde. Men det kan jo være, at han kan komme til at få følelser for dig også. Der er selvfølgelig også den mulighed, at han har gang i mange ting og ikke tjekker sin mobil så ofte...
Først og fremmest kan du jo prøve at undersøge om han har en kæreste i forvejen. Hvis han har det, tænker jeg, at der desværre ikke er så meget at gøre. Men hvis han ikke har er det jo bare dejligt :-)
Jeg tror ikke, der er noget bestemt man kan gøre, for at få nogen til at kunne lidt en, men måske du kunne skrive til ham og spørge ind til hvordan han har det, hvordan det går med hans badminton spil.?
Hvis du har modet til det, kunne du jo prøve at skrive til ham, at du synes det var sjovt at spille sammen med ham igen, at du synes han er sød og at du godt kunne tænke dig at lære ham bedre at kende, så er det jo ligesom op til ham... Måske er han på Facebook eller et andet socialt medie, hvor du også er, og der kunne du evt. også prøve at kontakte ham..?
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, ellers er du meget velkommen til at skrive herind igen, eller måske prøve BørneTelefonen 116 111
De bedste hilsner
BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.