Brev
Forelskelse
Hej BørneTelefonen,
Jeg er en pige på 10 år og jeg er blevet for elsket i en dreng fra min klasse, men jeg tror ikke at han er forelsket i mig????
Vi har været kærester en gang før men der slog han op med mig og jeg havde stadig mange følser om han, jeg blev helt knust inden i og det var i skolen han slog op med mig,
jeg begyndte at græde og gik uden for klassen for jeg kunne ikke holde ud at være i samme rum med ham og han sad lige foran mig så jeg blev meget knust,
men jeg havde en rigtig god veninde som der havde hørt det hele så hun hjalp mig.
Så blev jeg forelsket i en anden, men ham er jeg ikke forelsket i mere,
Ham jeg er forelsket i nu er en som jeg rigtig godt kan lide men jeg tør ikke at spørger om vi skal være kærester!
Hvad skal jeg gøre??
Pige, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 10
Du er blevet forelsket i en dreng fra din klasse, som du har været kærester med før, men det endte skidt. Han kom til at gøre dig ked af det, da han slog op med dig. Derfor kan jeg godt forstå, at du synes det er svært at få ham spurgt nu.
Man kan sagtens blive forelsket i en, man har været kærester med før. Men det er vigtigt, at man ikke går tilbage til en fuser og risikerer at blive såret igen. Så måske skal du tænke tilbage på, hvorfor det var, han slog op med dig? Hvilken grund gav han dig? Og sagde han noget tarveligt?
Men det kan jo sagtens være, at du føler, han har ændret sig eller at grunden til, at han slog op ikke længere gælder? Måske I begge har ændret jer lidt?
Hvis du tror på, at han har ændret sig og måske også kunne være forelsket i dig, så er det næste skridt at samle en masse mod så du kan få ham spurgt. - og det kan være svært.
Men der er lidt forskellige muligheder:
1. Du kan samle mod og spørge ham en dag i skolen eller klubben, hvor I er alene.
2. Du kan sende ham en besked eller skrive et ægte kærestebrev
3. Du kan også få en veninde til at spørge ham for dig eller hun kan høre om, der er nogen af pigerne i klassen han er vild med?
4. Du kan også se tiden an og finde ud af, om han mon er forelsket i dig. Brug lidt tid med ham, lær ham bedre at kende, spørg ham om I skal lave noget sammen efter skole.
Hvis så du så efter lidt tid har en følelse af, at han også er forelsket i dig, så kan du jo spørge ham om I skal være kærester igen.
Den sidste måde - altså den med at se tiden an - er nok den bedste, hvis man du ikke er helt sikker på om han også er forelsket i dig.
Uanset hvad du vælger er der en mulighed for at han siger nej, men sådan er det med kærlighed - man er nødt til at være modig og satse for ellers kommer man ingen vegne.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen