Brev
Forelskelse
Hej børnetelefonen. Jeg er ikke forelsket i en, og jeg vil vildt gerne være det.
Alle mine veninder er i en, og jeg vil vildt gerne, men der er ikke rigtigt nogen, jeg syntes er pæne eller har en god personlighed.
Eller jeg vil jeg gerne have en flirt, men jeg ved ikke hvordan jeg får en, jeg vil gerne have at det er en jeg kan mødes med i virkeligheden, som bor tæt på hvor jeg bor.
Men jeg ved ikke hvordan jeg gør?
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 13-årige pige,
Tak for dit brev. Jeg kan godt forstå, at det kan være frustrerende ikke at være forelsket - både fordi alle dine veninder er det og fordi det, ofte i hvert fald, er dejligt at være.
Det er jo desværre bare sådan, at man ikke kan tvinge sig selv til at blive vild med nogen. For nogle, tager det lidt længere tid at forelske sig. Og det er der ikke noget i vejen med. Så kan det ofte hjælpe, hvis man bruger tid sammen og lærer hinanden at kende. Så selvom man ikke lige umiddelbart tænkte, at personen var interessant, så bliver man måske mere glad for ham/hende, og pludselig en dag er man forelsket.
Der er ikke én opskrift på forelskelse, som er den samme for alle.
Du skriver, at du gerne vil have en flirt, som bor tæt på dig. Igen, vil jeg sige til dig, at det jo ikke er noget man kan styre. Sådan er det desværre med den slags.
Men måske kunne det være sjovt, at begynde til noget aktivitet efter skole, hvor du får mulighed for at lære nogle andre unge at kende? Så er det nemlig nogen fra samme område som dig selv, og du kan lære dem at kende over længere tid.
Derudover så vil jeg bare sige, at det nok skal komme.
Jo ældre du bliver, jo flere mennesker møder du, og så er der større sandsynlighed for, at der pludselig er en, der er lidt sødere og mere spændende end de andre.
Jeg håber, at mit svar kunne hjælpe lidt, og ellers er du velkommen til at ringe ind til Børnetelefonen på 116 111.
Kærlig hilsen,
BørneTelefonen