Brev
Forelskelse
Hej BB.
Der er den her dreng jeg har været kærester med, jeg er 2 år yngrere end ham (Han er 15 og jeg er 13).
Jeg er viiirkelig forelsket i ham, vi havde sådan noget kørende for et stykke tid siden.
Men nu er han flyttet til Jylland fordi han blev uvenner med sin mor, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre?
Savner ham utrolig meget..
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige
Tak for dit brev. Jeg kan godt fornemme dit savn gennem dit brev, og jeg kan godt forstå, du er ked af, at han er flyttet så langt væk...
Det er hårdt at miste kontakten til en kæreste, og det kan føles meget tomt, når man er så forelsket, som du fortæller om...
Jeg tænker, at hvis du er så forelsket i ham, så kunne du jo prøve at holde kontakten via facebook, sms, mail, Skype eller lignende. Det kan godt dulme savnet lidt, og rigtig mange kærestepar udfolder deres forelskelse på skrift - uanset om de bor tæt sammen eller længere fra hinanden. Det kan godt være en måde at komme rigtig tæt på hinanden faktisk...
Måske kan du få også lov at besøge ham i Jylland? Og måske vender han en dag tilbage...
Jeg krydser fingre for dig og for jer.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.