Brev
Forelskelse
Jeg er død forelsket i en dreng fra min parallel klasse.
Han er MEGA sød og køn.
Jeg går i 7 klasse og når man starter i 7, så får man nye klasser.
I sommerferien skrev jeg med ham og lærte ham at kende på Snapchat og facebook. Han var rigtig sød. Men nu da skolen er begyndt, så jeg ham for første gang.. Det var ret pinligt og vi har skrevet sammen i 3 mdr.
Og efter skolen begyndte har vi kun skrevet på nettet. Vi har ik’ talt sammen. Jeg prøvede på at tale til ham, han afviste. Selvom han kigger på mig på en underlig måde. Måske også er forelsket.
Jeg kom på Snapchat til at sende et fjollede billed af mig til ham. Det billed skulle jeg kun sende til mig selv, men kom til st sende det til ham. Jeg havde ik makeup, min næse så stor ud, min bumser, og mit fjæs og det store hoved dækkede hele skærmen!!!!!
Heldigvis vare den kun i 3 sek. Please hvad gør jeg?? Jeg overvejer at ikke tage til skole
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige
Kærlighed og forelskelse kan nogle gange bare være rigtig svær at finde ud af. Hvis bare man vidste hvad den anden tænkte! Men det gør vi jo altså ikke og derfor kan nogle af de ting vi gør overfor dem vi godt kan lide, virke meget værre end de egentlig er, men vi føler stadig at en lille ting kan være rigtig stor. Det er meget naturligt og almindeligt. Det jeg vil sige med dét er, at du ikke må være for streng overfor dig selv over at du kom til at sende et fjollet billede til ham ved en fejl – det er slet ikke sikkert, at han synes, det er så slemt, som du selv føler.
Når alt dette er sagt, så synes jeg også, at du har været super sej at henvende dig til ham. Jeg kan forestille mig, at det krævede lidt mod? Selvom du følte, at han afviste dig, så skriver I stadig sammen, er det rigtig forstået? Så kunne du måske, når I skriver eller ’snap-chatter’ sammen spørge lidt ind til hans reaktion, da du henvendte dig? Det er rigtig ofte sådan, at den uvished, der tit opstår og er omkring forelskelser og kærlighed – fordi man ikke ved præcis, hvad den anden tænker - er det sværeste. Men hvis man - som du er godt i gang med - lærer hinanden at kende, så kan man måske med tiden stille og roligt blive så fortrolig med hinanden, at man kan spørge direkte, hvad den anden tænker. Hvis man øver sig i at være helt ærlig overfor hinanden fra start, kan det blive bare lidt lettere at håndtere den uvished, der altid vil være lidt af. Den usikkerhed som samtidig med at være lidt ubehagelig, også er spændende ved kærlighed.
Måske det også er det du kan gøre, i denne situation med billedet: Være helt ærlig og skrive til ham, at det billede altså slet ikke var til ham og at du måske er rigtig ærlig over, at han så det, fordi du ikke selv syntes om det. Så kan det jo være, at du kan bruge hans svar og reaktion som et tegn på, hvordan han tænker og har det med ærligheden du har vist ham.
Selvom du har lyst til, at blive hjemme fra skole og på den måde måske lidt prøver at ignorere at det skete, tror jeg måske bare, at det kan gå hen og blive værre.  Du kommer måske til at give det lov til at vokse sig til en større ting end (han synes) det er. Giver det mon mening? Hvis du får billedet ’aflivet’ hurtigt, så kan du hurtigere bruge al din gode energi på noget bedre. Du kan måske også fortælle en enkelt eller nogle få af dine veninder om det hele og måske de har nogle gode ideer?
Jeg håber du kan bruge svaret og det har sat nogle tanker i gang hos dig, som du kan bruge til noget.
Jeg håber kærligheden viser sig fra sin fineste side.
Kærlig hilsen Børnetelefonen