Brev
Er forviret
Kære Brevkasse..
Jeg er mega forelsket i en dreng fra min klasse også her i sidste uge flirte jeg lidt med ham drengen fra min klasse eller faktisk meget og han flirte også med mig… Den uge var helt perfekt:-) men så her i torsdags skrev jeg så og spurgte om jeg måtte snakke med ham i skolen, det så han så ikke og det gjorde ikke noget for jeg havde ikke tid..
Så skrev han så til mig fredag aften om hvad jeg ville snakke med ham om, så skrev jeg hvad jeg føler for ham og spurgte ham om vi skulle være kærester. Så svare han at: “Undskyld at jeg ikke har fortalt at jeg har en kæreste<3″. Også svare jeg :” når okay øv:'(” også skrev han: “undskyld ****” (*** mig)
også her i mandags i skolen var han meget mærkelig og kiggede meget på mig mere end han plejer (noget min veninde har fortalt) også var jeg syg og der kiggede han meget på min plads (noget min veninde har fortalt)log det var det samme dag efter (jeg var syg også der)
Jeg kan virkelig ikke forstå det da han ikke har vist noget som helts på at han har en kæreste, og at jeg er den eneste udover ham i vores klasse der ved at han har en kæreste O.o Jeg er mega forivret
Hilsen den forivret pige.
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14
Tak for dit brev! Jeg kan godt forstå, at du er en smule forvirret over hans opførsel.
Til at starte med vil jeg gerne rose dig for at have fortalt ham, at du er vild med ham! Det kræver mod at turde at "springe ud i det" med chance for, at man bliver afvist.
Det lyder det som om, at han har et godt øje til dig med tanke på, at han også flirter med dig, og at han har "kigget" efter dig, mens du var syg.
Når det så er sagt, så har han en kæreste - som du desværre ikke har haft kendskab til. Selvom dette er tilfældet - kan han jo godt synes du er sød og dejlig.
Måske han er glad for 2 piger på én gang... Måske ikke... Den eneste der kan svare dig på dét - er ham selv!
Så måske du igen har mod på at skrive til ham og spørge ham?
Skulle du have behov for at vende situationen yderligere, skal du være velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111 - det er gratis, og du behøver ikke fortælle, hvem du er!
Pøj pøj med det!
Kærlig hilsen fra BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.