Brev
En pige der forelsket i mig men jeg er ikke i hende
Hej
jeg er en dreng 11
der en pige som er meget forelsket i mig men jeg er ikke forelsket i hende,
jeg vil ikke gøre hende ked af det så jeg hved ikke hvordan jeg skal sige det til hende
plz!!!! Hjælp mig
Dreng, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 11 år
Jeg kan godt forstå, at du synes det er svært, når nu I ikke har samme følelser for hinanden. Og det er rigtig fint, at du helst ikke vil gøre den forelskede pige ked af det.
Vi ved jo ikke, hvordan hun vil reagere, hun bliver formentlig ked af det, og det kan du nok ikke undgå. Men du kan sørge for at behandle hende på en pæn måde, når du svarer hende.
Måske kan du sige, at dit nej ikke har noget med hende at gøre, men at du synes, det er for tidligt for dig at have en kæreste. Eller du kunne sige, at du gerne vil være venner med hende, men at du ikke har kærestefølelser for hende.
Det er svært at gøre, men du vil være lettet, når du har gjort det. Så se at få det overstået.
Held og lykke ønsker BørneTelefonen