Brev
Jeg kan ikke gøre noget rigtigt
Hej BørneTelefonen jeg har brug for hjælp.
Jeg føler aldrig at jeg kan gøre noget rigtigt der hjemme fx lige nu hvor jeg sidder som et fucking pattebarn og græder fordi at jeg næsten er blevet færdig med at ligge ALT mit tøj sammen men så er mine forældres højtaler gået ud så min mor siger til mig at jeg skal aflevere den jeg har lånt af min far fordi mine forældre vil høre musik og de hved godt at jeg slet ikke kan arbejde uden musik.
Tro mig det er ikke første gang sådan noget sker. De hører ikke engang musik på den!
Men hver eneste gang jeg prøver at gøre noget rigtigt ender det ALTID med at min mor skælder mig ud!😭 Jeg vil ikke mere nu jeg vil bare gerne væk. Jeg kan ikke gøre noget rigtigt længere. Og hver aften kan jeg høre igennem væggen at mine forældre skændes.🥺 Og min mor fortæller også min far at jeg ikke er til at styre.
😢 Det påvirker virkelig mit selvværd. Jeg føler mig umulig, uduelig, ubrugelig! Også fordi at jeg virkelig stinker til matematik og så har jeg oven i købet en kæmpe test i næste uge som jeg stresser absurd meget over!😥 Hvad skal jeg gøre??😭💔
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 12- årige pige.
Du er en stærk og sej pige.
Du har nemlig gjort det helt rigtige, du har bedt om hjælp.
Det kan mange mennesker lære meget af.
Det er nogle svære følelser du har lige nu. Når jeg læser dit brev, ser jeg en pige foran mig, som er duelig og brugelig. Du skriver, du stinker til matematik og det skriver mange unge til os om.
Det er din lærers ansvar at du får den hjælp, du har brug.
Du kan på linket finde andre børn og unges oplevelser.
Dårlig til matematik
Du oplever lige nu, at dine forældre skændes og at du ikke kan gøre noget rigtigt. Du er meget god til,  at beskrive, hvordan du har det.
At ville væk fra det du oplever lige nu er en normal og sund reaktion. Tårer er din kloge krops måde at give dig lidt ro i kroppen. Mange synes det er pinligt at græde, men det er fordi de ikke ved, hvor sundt det er.
Det er for mange svært at være en del af og vidne skænderier. Mange skriver til os om det du oplever.  Har du en voksen som du har tillid til? En lærer, mormor, en træner, eller en god veninde, som du kan fortælle om alt det du oplever lige nu.
Kig via linket på andres oplevelser.
forældre skændes tit
Mennesker bliver frustrerede, usikre og vrede indimellem. Det får nogle til at råbe, fordi de tror det hjælper.
Det er dine forældres ansvar, at du har et trygt hjem, hvor du får den anerkendelse og hjælp du har brug for.
Du kan måske vise dine forældre dit brev når alle er rolige. Nogle børn og unge har haft gode oplevelser med det. Deres forældre blev meget overraskede over hvordan deres barn havde det. De fik en god snak om hvordan de kan gøre det bedre i fremtiden for deres barn.
Du har flere muligheder for hjælp fra Børnetelefonen.
Ring på 116111 og tal med en voksen, som ved en masse om hvilken hjælp vi kan give dig.
Jeg glæder mig over at læse dit brev, som viser mig hvor stærk du er og hvor klog en krop du har.
Kram og kærlige hilsner fra Børnetelefonen.