Brev
Homoseksuel
Hej bb
Jeg er en pige på 15 og jeg ved at jeg er biseksuel. Det har jeg vidst i et år nu. Jeg er egenligt ret okay med det… Men er alligevel bange, jeg ved ikke om folk omkring mig vil forstå og acceptere det…?
Jeg har en lære der er totalt cool omkring det og siger at vi bare skal komme til hende hvis der er noget. Men jeg er bange for hvad hun i virkeligheden vil tænke om det.
Jeg har snakket med mine forældre om homoseksualitet og de sagde lige ud – begge to – at det var synd for alle de forældre der havde børn der er homoseksuelle… Det gør ondt inden i at høre!
Men når jeg bliver tændt eller når jeg tænker “WOW vedkommende er flot/lækker” er det altid om en pige. Når jeg tænker på min fremtid er det en pige jeg er sammen dem.
Jeg tænker på bare at gemme det væk. Ikke at finde en pige men måske en dreng. Jeg har bare ikke de samme følelser for drenge… Jeg vil heller ikke havde en kæreste endnu, men måske en flirt. Eller bare en at snakke med som faktisk ville forstå mig.
Håber i forstår, og håber i vil hjælpe/svare…
Hilsen den forvirende bi.
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 15 år
Tak for dit brev. Hvor er det altså bare sejt, at du er så sikker omkring din seksualitet. Og så i en alder af 15 år. Det er for mange rigtig svært og forvirrende.
Det er rigtig normalt, som du selv beskriver, at man kan være i tvivl om folks reaktion. Det lyder som om, du skal stole på din lærer, og at hun mener det, hun fortæller jer. Desværre har vores samfund ikke altid kunnet rumme alle slags seksualiteter. Og hvor er jeg dog ked af at høre, hvad dine forældre har sagt. Jeg håber virkelig, at du alligevel finder modet til at stå ved den, du er. En rigtig sej pige nemlig.
Jeg tænker, om der er nogen i din omgangskreds, udover din lærer, som du ville være tryg ved at fortælle det til? Måske en veninde, pædagog, bror eller søster? Grunden til jeg råder dig til dette, er at det ofte er rigtig rart at dele tanker, der fylder meget, med en anden. Så er man ikke alene i det og har måske endda en støtte fremover.
En anden ting jeg vil anbefale er at gå ind på sexlinien.dk. Her kan du læse rigtig meget om at være biseksuel. Der er også piger, der fortæller om deres erfaringer og udfordringer ved at være og fortælle andre, at man er biseksuel.
Jeg håber virkelig, du vil stå ved din seksualitet.
Mange venlige hilsner fra BørneTelefonen