Brev
Kæreste drikker for meget
Hej…
Jeg er en dreng på 17 år som har den sødeste kæreste man overhovedet kunne drømme om, men problemet er at hun tit tager/ snakker om at tage på diskotek og drikke sig fulde hele tiden..
jeg som dreng er MEGA bange for at der vil ske hende noget.. især når hun er på et diskotek med så mange drenge.
Kan ikke sove når jeg ikke engang selv må tage ud at drikke for mine forældre.
Så jeg sidder hele natten og bare venter på at hører hvad der er sket osv..
jeg er bare så bange for at hun ligepludselig dropper mig.
Help!!!
Dreng, 17 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej dreng på 17 år.
Hvor er det dejligt, at du har en sød kæreste. Du lyder rigtig glad for hende.
Men jeg bliver i tvivl om, hvor tæt et forhold I to har til hinanden, og om I er enige om, hvordan I skal være sammen. Det er jo i hvert fald tilsyneladende vigtigt for hende at gå ud og drikke sig fuld sammen med en masse andre hele tiden. Det prioriterer hun højere end at være sammen med dig. Hvis det er sådan, kan jeg godt forstå, at du bliver lidt bange for, at hun dropper dig en dag.
Mon hun ved, hvor skidt du har det med, at hun går i byen uden dig? Har du fortalt hende, at du er nervøs for hende, og at du er nervøs for, at der sker hende noget eller at hun falder for en anden?
Jeg synes, at I to skal have en god snak om, hvor I har hinanden. Måske betyder diskoteksturene ikke noget for hende  - andet end, at hun har det sjovt og har lyst til at feste. Så kan det være rigtig godt for jeres forhold, at du prøver at slappe mere af med det. Du kan jo ikke bestemme over hende - du må bare tro og håbe på, at hun vil dig. Hvis hun bliver klar over, hvor skidt du har det med hendes byture, vil hun måske ikke gå ud så tit. Måske kan I aftale, at hun skriver til dig, når hun er hjemme igen. Så du kan være rolig. Hvis du i jeres snak mærker, at du ikke betyder det samme for hende, som hun gør for dig. Så må du tage stilling til, om du kan og vilvære i forholdet på de betingelser.
Måske udvikler jeres forhold sig, så hun bliver mere forelsket i dig og I Iaver flere ting sammen. Måske sker det modsatte. Du må bare prøve at holde fast i, hvad du selv vil være med til, og så må du være ærlig overfor hende og overfor dig selv. Hvis du ikke kan klare, at hun slår sig løs uden dig, må du sige det til hende. Og så må hun beslutte om hun kan være i forholdet. Man kan ikke holde hinandnen i snor. Det kommer der ikke noget godt ud af.
Jeg håber, at I sammen finder ud af, hvordan jeres forhold skal være fremover. Hvis du har brug for at snakke mere om det  og eventuelt få nogle råd til, hvordan du kan få en god snak med din kæreste, er du altid velkommen på Børnetelfonen 116111.
Kærlig hilsen BørneTelefonen.