Brev

Angst for Idræt

Læs hele brevet
Svar fra andre

Børn

Hej pige på 13 år.? Jeg synes det er helt i orden, at være angst. Jeg vil foreslå, at du fremover snakker med læreren, som du har til idræt. Jeg er sikker på, at i sammen kan finde den helt rigtige løsning.

Jeg har selv den følelse af, at der kan være mange mennesker. Jeg er nu 18 år gammel, of har erfaring med, at det ikke er fedt når man har socialt, eller en anden form for angst.

Det beste middel mod angst overordnet set er, at du skal trodse det der er ubehageligt. Det er måden hvor på, at du kan blive stærkere.

Hilsen:
Pigen på 18 år

  • Pige 18 år, Pige, 18 år

Prøv så godt du kan! Hvis ikke så kan du blive fritaget fra Idræt

  • Anonym, Pige, 12 år

Har selv haft det på præcis samme måde i 8 og 9. I 8 gjorde jeg lidt ligesom dig og pjækkede når jeg kunne. Jeg kunne godt se at det ikke ville gå i 9 så istedet bestemte jeg mig bare for at være ligeglad selvom det er svært.
Det blev ligesom bare noget jeg grinte af hvis jeg ikke greb bolden eller skød forkert. Til sidst grinte jeg bare med mine venner om det og de drillede mig på den gode venne måde. Det hjalp mig meget og sige til mig selv at man ikke kan være god til alt.

  • rasmus, Dreng, 16 år

Det er ikke længere muligt at give råd til dette brev. Vil du hjælpe andre børn, så klik her

Få endnu flere råd, hvis du er Bange, utryg eller angst

Alle mennesker oplever at være bange mange gange gennem livet. Men hvis man er bange eller angst for ting, som slet ikke er farlige eller hvis frygten styrer, den måde man er på, og hvordan man har det, så er det vigtigt, at man får noget hjælp.

Nogen oplever at være bange for noget bestemt som fx eksamensangst, angsten for edderkopper eller at være bange for at flyve.

Det kan også være, det er lidt svært at sige, hvad man helt præcist er bange for. Måske det bare er en følelse af uro og utryghed i kroppen.

Her på siden kan få gode råd eller du kan lave din egen find ro plan. Du kan også læse andre børns breve og BørneTelefonens svar.

Guide

Svære følelser: hvad kan hjælpe?

Har du eksamensangst? Få flere gode råd her

Det er helt almindeligt, at man føler ubehag, når man bliver bedømt af andre, men hvis nervøsiteten vokser sig så stor, at den nærmere bliver til en eksamensangst, så er det vigtigt, at få talt om det med nogen.

Har du tanker som:
Hvordan undgår jeg eksamensangst? Hvordan skal jeg forberede mig inden min eksamen? Er der øvelser til eksamensangst? Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan huske, hvad jeg skal sige?

Her på siden kan du få gode råd. Du kan også få et opmuntrende citat, få dine katastrofetanker ud af hovedet, lægge en plan for, hvordan du forbereder dig, prøve vejrtrækningsøvelsen, afstemningen eller læse andre børns breve.

Chat
Chat