Brev
Sove sammen?
Hej jeg er en dreng på 13 år som vil spørge om det er normalt og sove sammen med sin drenge ven selvom man er 13 år. Jeg ved piger gør det men er det noget andet for drenge.
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej dreng på 13 år
Tak for dit brev. Hvor er det godt, at du skriver til os, når der er noget, du er i tvivl om.
Du spørger, om det er normalt at en dreng på 13 år sover sammen med sin drengeven. Du ved, at det er ok, at pigevenner sover sammen, men ved ikke, om der gælder noget andet for drenge.
Mit svar er kort og godt: Ja, det er helt normalt at drengevenner på 13 år sover sammen, ligesom pigevenner gør det.
Og det at overnatte hos hinanden, er noget begge køn gør hele livet igennem. Altså også voksne. Fordi det er så dejligt at have tid nok sammen med sine gode venner.
Det er ofte forbundet med noget mega hyggeligt at kunne overnatte hos hinanden. Det sker ofte, når man har fri, så man virkelig kan få tid til at være sammen og lave de ting, man godt kan lide.
Voksne venner ser også frem til at have tid sammen. Men de fleste voksne har et travlt liv og derfor kan det nærmest være ren luksus, hvis det lykkes at finde tid til fx en weekend med sin gode ven.
Jeg håber, du kan bruge mit svar og husk, at du altid er velkommen til at skrive til os igen på BørneTelefonen eller ringe på tlf. 116111, hvor der altid sidder en voksen parat til at tale med dig.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen