Brev
Ghosted
Hej,
jeg har haft en ven som hedder L vi har været venner i meget meget lang tid og her for et stykke tid siden, blokerede mig på “Discord” ved ikke hvad jeg skal gøre og har næsten ikke andre venner.
Mvh. 13 årige dreng
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13 år,
Tak for dit brev. Jeg kan forstå, at du er blevet blokeret af din ven på discord, og du er i tvivl om, hvorfor han har gjort det. Jeg kan godt forstå, at du bliver i tvivl om, hvad der er det rigtige at gøre.
Måske føles det ekstra svært, når man ikke kan regne ud, hvorfor han har blokeret dig. Kan du genkende følelsen af, at det er ekstra svært fordi, du ikke ved, hvorfor han har gjort det?
Måske kan du skrive til ham på f.eks. snapchat eller et andet sted, hvor I har kontakt, om han har lyst til at snakke med dig. Har du mod på det?
Du kan fx skrive: “Hej. Jeg er ked af at du har blokeret mig på discord. Hvorfor har du mon gjort det?”
Hvis du ikke har nogen måde at få kontakt med ham på, så vil jeg foreslå, at du finder en voksen at tale med. Det virker som om, at blokeringen gør dig rigtig ked af det, og derfor kan det være en god ide at få talt om. Det kan også være, at den voksne kan finde på en måde, hvor du kan få kontakt til din ven.
Nogle gange oplever børn og unge, at deres venskaber forandrer sig. De kan komme og gå lidt. Måske er det derfor også vigtigt at finde ud af, om han stadig ønsker at være venner med dig. Det kan du for eksempel gøre ved at snakke med ham. Derfor håber jeg også, at du kan finde en måde at få kontakt til ham på.
Jeg håber, at mit brev kan hjælpe dig lidt videre. Du er altid velkommen til at ringe til os på telefonnummeret 116 111.
Kærligste hilsner
BørneTelefonen