Brev
Sex med min venindes bror
Kære Børnebrevkasse
jeg er en pige på 15 år og jeg har lidt af et problem.
Det startede for ca. 2 måneder siden hvor jeg skulle overnatte hjemme hos min veninde vi skulle se en film og hygge os men hindes bror kom op og ville godt se med og det skal lige siges af hindes bror er mega lækker og sød men tilbage til historien men vi sagde ja til det
men midt inde i filmen skulle min veninde på toilet så sad mig og M altså min venindes bror vi sad og snakkede og efter lidt tid sad i og tungekyssede vi så filmen færdig og vi lage os til af sove.
Efter et par dage skrev M til mig på facebook efter lidt til begynde vi af se hinanden og så blev vi kærester og det betyder af vi begyndte af have sex uden min veninde viste det
nu har hun fundet ud af det og hun er mega gal på mig
jeg elsker ham og han elsker mig og vi kan ikke undvære hinanden men vad så med min veninde
hjælp
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 15 år
Tak for dit brev. Hvor er det dejligt for dig, at du er forelsket, og det lyder også til at din venindes bror er glad for dig. Jeg kan godt forstå, at du skriver i forhold til din veninde.
Det er flot, at du har skrevet herind. Det mod, du har haft til det, skal du bruge til at få snakket med din veninde, tænker jeg. Kunne det tænkes at din veninde er blevet gal på dig, fordi hun føler sig holdt udenfor af jer to - måske mest dig…?Måske kunne det være en ide, at snakke med din veninde og fortælle hende, at du er ked af, at du har overtrådt hendes grænse ved at blive kæreste med hendes bror. Du kunne fortælle din veninde, at hun stadig betyder meget for dig, og I to stadig kan være fortrolige sammen, uden hendes bror får det at vide, I har sammen. Din veninde føler måske, hun har mistet dig som veninde til hendes bror.
Jeg ved godt, at det kan være svært at tage hul på sådan en snak, specielt hvis din veninde er gal, som du skriver, men din veninde og dig er de to eneste, der kan snakke om det her, og hvis ikke I kender til hinandens følelser, er det svært at gør noget for hinanden - andet end at gå og være gal. I fortjener den snak, så I kan forblive veninder, selvom du er kæreste med hendes bror. Jeg håber, du kan bruge svaret. Du kan også altid ringe til BørnTelefonen 116 111, hvor der sidder voksne klar til at snakke med dig.
Kærlig Hilsen BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Venner, veninder eller ensomhed
Venner er noget af det allerbedste! Men hvad gør man, hvis man er blevet uvenner med sin BFF? Hvis I er kommet op og skændes og der er drama, så kan det gøre en rigtig ked af det. Hvordan løser man så konflikten og bliver venner igen?
Måske har du en ven, som går igennem en svær periode? Fx oplever skilsmisse, sygdom i familien eller kærestesorger. Hvordan kan man så hjælpe sin ven bedst muligt?
Nogen gange kan kærlighed også påvirke venskaber. Hvad hvis man bliver forelsket i sin bedste ven? Skal man sige det eller håbe det går over? Og hvad hvis dig og din ven har det samme crush? Eller hvis du kommer til at kysse med din vens kæreste?
Det kan også være, du ikke har nogen venner eller ikke særlig godt kan lide dem du har? Måske du bliver holdt udenfor eller mobbet? Måske du føler din ensom og alene og ikke føler, du kan være dig selv.
Få svar på spørgsmålene ved at læse gode råd om hvordan du kan løse konflikter med dine venner eller få råd til, hvad du kan gøre, hvis du er forelsket i din ven. Du kan også se videoer og få tips til, hvordan du får nye venner eller du kan læse breve fra andre børn, og se hvilke råd de har fået.
Bekymret for din ven? Få flere råd til, hvordan du kan hjælpe
Har din ven fortalt dig, at der er noget, han eller hun synes er svært? Har du lagt mærke til, at din ven opfører sig anderledes end normalt? Eller er der noget helt tredje, der gør, at du bekymrer dig?
Der er mange forskellige måder at vise på, at man er ked af det. Nogle er ikke bange for at fortælle det. Mens andre holder det hemmeligt.
At gå rundt med nogle svære tanker skal ikke skjules. Men nogle gange kan det være svært at få sagt højt og gjort noget ved.
Det er derfor rigtig rart med gode venner. Venner kan hjælpe os, når vi er kede af det og få os i godt humør igen. Men husk på at når man er barn, er det aldrig dit ansvar at sørge for, din ven bliver glad igen. Det er de voksne, der skal træde til.