Brev
Jeg er tit svimmel!?
Hejsa BT.
Jeg har det faktisk ret underligt…
Jeg bliver meget tit svimmel, uden at jeg laver noget, og jeg kan også nemt få problemer med at træne vejret.
Det med vejrtrækningen startede engang da jeg så en film med min familie, så kunne jeg pludselig ikke få luft.
Og det med svinmelheden, sker virkelig tit…
jeg føler bare at jeg snart falder, og nogle gange besvimer jeg faktisk.
Jeg håber virkelig i vil tage jer tid til at svare mig.
Hilsen K
P.S. Har faktisk læst at noget af dette er symptomer på kræft, men jeg tror og håber ikke at det er tilfældet…
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 13-årige pige,
Jeg kan godt forstå, at du bliver lidt bekymret over, at du har det sådan, så det er godt, at du skriver herind.
Der kan være mange forskellige årsager til, at du har det sådan. Måske får du ikke nok vand eller ikke nok mad? Måske er det, fordi du har en lav blodprocent. Det kan man godt få, når man vokser meget, som man jo tit gør i din alder.
Højst sandsynligt er det ikke farligt. Jeg kan dog desværre ikke fortælle dig præcis, hvorfor du har det på den måde, da jeg ikke er læge. Jeg tænker derfor, at du skal fortælle din mor og far om det her, og så kan de kontakte din læge. Det er i hvert fald vigtigt, at du får det tjekket, så du ikke skal gå rundt og bekymre dig.
Jeg håber, at mit svar kunne hjælpe. Ellers er du velkommen til at ringe til Børnetelefonen på 116111.
Kærlig hilsen,
BørneTelefonen