Brev
Blod ud af pikken
Hej Børnetelfonen.
De sidste 2 gange jeg har haft sex med min kæreste, har jeg haft ondt i min penis og når jeg har taget den ud, er der kommet blod ud af den.. Det er KUN sket de sidste 2 gange, men jeg undrer mig stadig over hvorfor det sker.
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du!
Hvor er det godt, at du skriver, når du er blevet i tvivl, om det er ok, det der sker med din penis.
Jeg kan desværre ikke fortælle dig, hvad det er der sker med den, men det lyder ikke så rart.  Det behøver ikke være alvorligt, men jeg tænker, at fordi du har smerter, så bliver du nok nødt til at tale med en læge om det.
Fordi du er 15 år kan du gå til læge uden at have dine forældre med – hvis du helst vil det. Det er meget forskelligt, hvordan man har det med at skulle gå til læge alene. Men måske kunne du tale med din far om det og spørge ham, om han ikke kan tage med dig, så skal du ikke gå med det helt for dig selv, hvis du synes det vil være en hjælp for dig.
Måske kunne du også tale med din kæreste om det – det kan være at hun også er blevet forskrækket over det?
Du er også velkommen til at ringe til BørneTelefonen på tel 116 111, eller skrive ind på Chatten hvis du har brug for at tale med en rådgiver.
Kærlig hilsen BørneTelefonen