Brev
Dickpic
Er en pige på 10 og For nogle dage siden var der en dreng der skrev til mig efter lidt tid ville han ringe tog den ikke men sådan 10 min efter skrev han at han. Var 14 der skete ikke så meget men så begyndte han at spørge om jeg havde set en pik før jeg skrev nej ca 2 min efter sendte han et billede af sin pik vidste ikke hvad jeg skulle gøre så tænkte ikke så meget over det så sendte han sådan 10 mere billeder jeg blev i tvivl og gik ind på nettet for at se om det var ulovligt eller lovligt sendte ham så et billede af at han kunne få bøder på 5000 kroner og 3 års fængslel han sendte bare flere og jeg ved ikke hvordan jeg for han til at stoppe og jeg tører ikke sige det til mine forældre jeg ved Heller ikke hvordan jeg andmelder den oplevelse til politiet så jeg prøvede at skærmoptage men hvis jeg sendte det til politiet fik mine forældre det jo at vide ved ikke hvad jeg skal gøre plis hjælp😕
Pige, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 10 år
Tak for dit brev. Du er desværre langt fra den eneste, der har modtaget nøgenbilleder fra nogen, som man ikke ønskede at modtage billeder fra. Det kan være rigtig voldsomt at få sådant et billede eller i dit tilfælde at modtage mange billeder. Men husk, at det ikke er dig, der har gjort noget forkert. Det lyder derimod til, at du har gjort det rigtige. Det er ham, der ikke må sende billederne til dig.
Du skriver i brevet, at du ikke har lyst til at sige det til dine forældre. Hvordan kan det være? Selvom det er svært at få sagt, så synes jeg, du skal overveje, om de ikke skal vide det, så de kan hjælpe dig med at få det stoppet.
Du har nemlig helt ret i, at det ikke er lovligt at krænke andre seksuelt, som man gør, hvis man sender billeder til nogen, der ikke har sagt ja til det. Derudover er du kun 10 år, og det betyder også noget. Derfor er det rigtig fint, at du gemmer skærmbillederne, så du har beviser på, at du har sagt fra, og at han ikke respekterer det.
Jeg ved ikke, om du har prøvet det, men du kan jo skrive til ham, at du har fortalt det til en voksen, og at I vil politianmelde ham, hvis han ikke stopper. Så er han også advaret.
Hvis du ikke kan få det fortalt til dine forældre, er der måske en anden voksen, du kan tale med? Måske en lærer, en pædagog eller en helt tredje, du selv har i tankerne? Jeg tror, det vil føles som en stor lettelse, hvis du deler det med nogen. Du kan måske starte med at vise den voksne dit brev og mit svar. Det kan være en god start på en samtale, og så kan I sammen finde ud af, hvad I skal gøre, hvis han fortsætter med at sende dig billeder. Kunne det være en ide?
Husk, at du er meget velkommen til at kontakte os igen på 1116111, hvis du har brug for det. På vores hjemmeside kan du læse mere om krænkelse på de sociale medier, hvis du er nysgerrig. Måske kan du også bruge denne side fra Red Barnet: Slet det.
Jeg håber, du får talt med en voksen og får stoppet drengen i at sende dig billeder.
Mange hilsner
BørneTelefonen