Brev
Add dem på Snapchat?
Hej.
Jeg har tænkt over noget i lang tid…
Jeg har snap, og der r mange fra min klasse som jeg ikke har på snap. Jeg vil helt vildt gerne have hele min klasse/årgang på snap. Men vil det være mærkeligt at adde dem, bare sådan ud i det blå ?
Tak på forhånd!
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej pige på 14 år,
Tak for dit brev. Jeg er glad for at du skriver ind BørneTelefonen lige netop med dette spørgsmål, for det er meget aktuelt med sociale medier. I din alder, der foregår rigtig meget socialt liv på de digitale medier og på Snapchat.
I dit brev giver du udtryk for en tvivl omkring at adde alle dine klassekammerater, er det en tvivl som handler om hvordan de vil modtage din anmodning eller handler det mon om noget andet?
Du kunne eventuelt forestille dig, at du stod i klassen og ville række ud til hele din klasse/årgang, hvordan kunne du forestille dig, at de ville modtage det. Ville de blive glade for at du tog kontakt til dem og at de blev en del af et fællesskab? Hvis du forestiller dig, at de ville blive glade, så tror jeg bestemt også, at de ville takke ja på snapchat.
Jeg ser dit brev, som et udtryk for, at du gerne vil skabe en samhørighed omkring din klasse/årgang og det synes jeg lyder som en god ide. Du virker som en person, som har blik for fællesskabet og som ser en kvalitet i, at lære alle at kende. Det kunne være, at det ville smitte af på andre og at flere fik lyst til at række ud til alle i klassen.
Hvis du oplever, at du fortsat er i tvivl, så kunne du også dele dine tanker med en god ven eller din familie.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen