Brev
2 drenge og mig omnatten
Ja efter den første inskydelse ville man nok tror at jeg har haft sex med 2.. Men det er ikke lige sådan den hænger sammen..
Mine 2 bedste venner skrev over 40 beskeder til mig i nat, den ene om at vi skulle ligge og putte og han savner mig og den anden om at vores venskab var slut.. Jeg lå og sov så jeg svarede ikke så de bombet mig med sms’er (iøvrige var de sammen hos han det vil putte med mig).
Jeg har haft noget kørende med dem begge, og nu er de uheldigvis blevet bedstevenner, jeg har stadig lidt kørende med dem begge..
Jeg spørger så her fra ikke så lang tid siden hvorfor de sendte alle de sms’er til mig, altså hvorfor de valgte mig… Og nu gider de ikke svarer mig. Jeg er så forvirret ved slet ikke hvad jeg skal gøre. Har i et svare?
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 15 år.
Tak for dit brev herind til BørneBrevkassen, det er godt du skriver hertil med din tvivl og dine forvirrede tanker. Jeg kan godt forstå dig, at du må have følt dig temmelig overvældet ved, at vågne op til sådan en sms-storm.
Nogle gange kan det være vanskeligt med smser, mail og andre ting der er sendt på skrift. Problemet kan være, at det ikke er muligt at lave om igen. Kan det tænkes, at dine to drenge venner i starten måske slet ikke vidste, at de begge to skrev til dig? Eller har de mon begge to været klar over det?
Har du tænkt over, om drengene måske er berørte - flove over, at de har sendt dig alle de beskeder, måske ved de slet ikke have de skal sige til dig nu?
Når du beskriver, at du har haft noget kørende med dem begge to, kan det så tænkes, at de begge drengene er usikre overfor dig? Det kan måske være svært for dem, at vide om du kan lide dem eller ej, kan der spille sådanne følelser ind hos dem, tror du?
Hvordan har du det med dine følelser for de to drenge nu? Jeg tænker det måske kunne være godt for jer alle tre, hvis du kunne få afklaret, hvordan du har det med dem? Du kan måske finde ud af, hvad du føler for dem eller ikke føler for dem, ved at skrive det ned på papir. Du kan lave en liste på hver dreng, og skrive dine følelser ned, det kan hjælpe dig med at afklare hvordan du har det, og hjælpe dig til at få det fortalt til drengene. Det tror jeg vil give mere ro, og mindre usikkerhed. Mon, du kan følge mig i det?  Hvis de to drenge er venner, kan det være svært for dem at finde ud hvor de står i forhold til dig og hinanden. Hvis du har haft noget kørende med dem begge og de er i tvivl om hvem der er kæreste -  og hvem der er din ven?
Selv om det måske kan virke som en svær samtale at tage hul på, tænker jeg, det kunne være en god idé for dig, at få talt med begge drenge på skift. Måske kunne du, når du taler med dem, fortælle hvordan du selv oplevede alle de sms'er. Måske ved de to drenge ikke, hvordan du havde det med at vågne til den mængde beskeder.
Hvis du tænker, det ville være godt for dig, at tale med en rådgiver ved Børns Vilkår rådgivere er du også velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111. Når du ringer til BørneTelefonen kan du tale helt anonymt.
Mange Kærlige Hilsner
BørneBrevkassen.
Hvordan er dit digitale fællesskab?
Når man skriver sammen online, kan tonen hurtigt blive grovere, og vi kan nemt misforstå hinanden. Det kan være fordi, vi ikke kan se andres reaktioner, og derfor ikke opdager, at de måske er blevet kede af det.
Er du blevet mobbet, holdt udenfor eller talt grimt til på nettet, er det ikke okay. Og der er heldigvis en masse voksne, som skal hjælpe dig med at få det stoppet, så du kan få det bedre.
Klik dig videre her og få gode råd til dit digitale liv og fællesskab!