Brev
Prom i skolen
jeg bliver tvunget til at danse med en person jeg ikke ked
og vi skal komme til Prom og koster 20-30 kr.
hvis der ikke sker noget dræber jeg mig selv
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du
Det lyder til, at du bare slet ikke har lyst til at komme til Prom. Du føler dig tvunget til at danse med en.
Jeg kan ikke læse, om det er fordi, du skal danse, at du ikke vil til Prom. Eller det er fordi, du skal danse med en bestemt, du ikke kender? Eller en, du ikke kan lide?
Lige nu fylder det dog så meget, at du tænker på at dræbe dig selv. Mon du skriver sådan, fordi du VIRKELIG bare ikke vil til Prom og danse. Eller mon du mener det?
Hvis du tænker på at dræbe dig selv, så er det selvfølgelig meget vigtigt, at du får hjælp.
Kan du tale med dine forældre om, hvordan du har det? Eller en fra skolen? Måske din lærer? Og måske har du en ven, der kan hjælpe dig med at tage snakken?
Sammen kan I prøve at lægge en plan for, hvordan Prom kan blive en god oplevelse for dig,
Det kan jo være, at du kan få lov til ikke at danse?
Det kan også være, at du finder ud af, at det med dansen kun er en lille del af Prom. Og at du derfor vælger at danse for at kunne være med til det andet – som du måske synes er sjovt?
Du må også meget gerne ringe til os på 116111 for at fortælle lidt mere om din bekymring for Prom. Så kan du sammen med rådgiveren lægge en plan.
Jeg håber, at du finder en god løsning, så Prom bliver en god oplevelse for dig.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen