enormt ked af det

hej bbk..
jeg flyttede skole lige efter sommerferien. Det var ikke noget jeg gjorde frivilligt da der kun var fra nulte til sjette klasse på min skole.og så skulle vi allesammen flytte skole da der jo ikke var nogen syvende klasse der.

der har skam været en syvende klasse men den har komumnen fjernet for at spare. problemet er at jeg er mega ked af det over det og jeg føler ikke at der er noget at leve for når den dumme kommune har ødelagt mit liv med at tage min skole fra mig. og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre jeg er så ked af det hver aften kan jeg aldrig falde i søvn fordi jeg altid kommer til at græde over det.

jeg savner bare alle de små børn der altid løb hen til mig og snakkede med mig. og jeg er også forelsket i en lære men hende er jeg også er jeg jo væk fra nu. min lillesøster går stadigvek på skolen. og så tager hun tit en veninde med hjem. og så fortalte hendes veninde mig at (H….) den lære jeg er forelsket i fortalte hende at hun er hendes yndlingsbarn.

og så bliver jeg så vred og ked af det hun kan ikke være det bekendt men hun går jo også kun i tredje klasse. men derfor bliver jeg stadigvek ked af det over at hun fortæller mig sådan noget. dem på min nye skole ignorerer mig og snakker grimt til mig.

Men nu føler jeg at alle lærene på min gamle skole har glemt mig.Når jeg spørger min lillesøster om lærene snakker om mig så siger hun bare nej. og så bliver jeg så ked af det og føler at de har glemt os der er flyttet skole. jeg gider virkelig ikke at indse at jeg er flyttet skole, der er gået et halvt år nu og jeg er stadigvek ikke kommet mig over det.

jeg er så ked af det og jeg græder konstant min mor og far forstår det ikke de siger bare at der ikke er noget at gøre ved det. og det kan de jo sagtens sige. hvad skal jeg dog gøre det er virkelig en stor sorg for mig det føles helt på samme måde som at miste en der dør. hjælp mig ;(

Pige, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige
Tak for dit brev, jeg er glad for, du har skrevet ind til os og kan godt forstå, du er ked af at skulle flytte skole, når du var så glad for at gå på den gamle. Jeg kan også godt forstå, at det kan være svært at falde til på en ny skole, hvor man hverken kender dem fra de andre klasser, eller lærerne.Der er jo desværre ikke noget, man kan gøre, for at du kommer tilbage på din gamle skole, da der ikke er nogen syvende klasse, og selvom der var, ville du stadig skulle på en ny skole, når du så skulle i ottende. Så jeg tænker, vi må finde frem til, hvordan du kan blive glad for din nye skole, og måske holde lidt kontakt til den gamle. Du skriver, at din lillesøster stadig går på skolen, så jeg tænker, at de måske holder nogle julefester, fastelavn eller lignende hvor forældre og søskende må komme med. Eller måske du kan hente din søster derovre en dag, og på den måde se din gamle skole og nogle af lærerne igen..?? Jeg måske kunne du også snakke med nogle af dine veninder fra din gamle klasse om, at du savner skolen, måske har de det jo på samme måde..? Du skriver, at dem på din nye skole snakker grimt til dig og ignorerer dig, men er der ikke noget i din nye klasse som også er fra din gamle skole..??

Det er hvert fald ikke rart, når man bliver ignoreret, og det er faktisk en del af din klasselærers job at alle i klassen har det godt, så måske du har mod på at snakke med din klasselærer om det..? Eller måske dine forældre kan hjælpe dig med det..?? Hvis I er flere nye i klassen, kan det jo være at det skal tages op, hvordan man får jer til at føle jer velkomne.Jeg håber meget at du kan bruge mit svar, ellers er du mere end velkommen til at skrive herind igen, eller måske prøve at ringe på BørneTelefonen på 116 111.De bedste hilsner
BørneBrevkassen

Hvad gør man, hvis man er Skoletræt?

Gode råd om at være Ny i klassen

Skole og efterskole Andre der hjælper

Uddannelsesguidens eVejledning

Vejledning om uddannelse og job
Læs mere

Har du eksamensangst? Få flere gode råd her

Det er helt almindeligt, at man føler ubehag, når man bliver bedømt af andre, men hvis nervøsiteten vokser sig så stor, at den nærmere bliver til en eksamensangst, så er det vigtigt, at få talt om det med nogen.

Måske har du tanker som: Hvordan undgår jeg eksamensangst? Hvordan skal jeg forberede mig inden min eksamen? Er der øvelser til eksamensangst? Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan huske, hvad jeg skal sige?

Her på siden kan du få gode råd. Du kan også få et opmuntrende citat, få dine katastrofetanker ud af hovedet, lægge en plan for, hvordan du forbereder dig, prøve vejrtrækningsøvelsen, afstemningen eller læse andre børns breve.