Vil gerne have sex

Hejsa BørneTelefonen

Jeg er en dreng på 13 som er langt fremme i skoene på sex området.

Jeg begyndte da jeg var 10 år at se på billeder af nøgnedamer og lidt efter begyndte jeg også at orniner. Da jeg var 11 var jeg lidt sammen med en dreng fra min klasse hvor vi hyggede lidt under en dyne. Men det stoppede da hans forældre opdagede det, mine ved det stadig ikke.

Fra jeg var 12 år har jeg ornineret mindst en gang om dagen! Nå nu til sagen. Jeg føler at jeg er 100% klar til sex. Men ved ikke om der er andre af mine tætte pige venner der også vil altså bare for at prøve det. Jeg kender et par stykker på min alder der har afaring.

Så jeg tænker at jeg vil satse på at have sex med hende til en fest vi skal til altså flirte lidt og den slags. Men er det forkert at jeg gerne bare vil have sex bare for at prøve.

Er det ok når vi begge er 13. Er det mærkeligt hvis hun skal lære mig det for de jeg kender en som hun gav BJ på en lejr som jeg også var på?

Dreng, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Hej 13 årige

Det er på ingen måde mærkeligt, at du tænker meget på sex og gerne vil prøve det. Det er et spændende område, hvor der kan være gemt mange dejlige oplevelser.

Det er rigtigt fint, at du har gjort dig nogle overvejelser om, hvor og hvordan det kunne foregå. Sex, særligt den første gang, ville have godt af lidt rolige omgivelser og god tid. Den første gang er begge parter altid meget spændte, og der skal være tid til at slappe af og kunne nyde det. Måske er en fest ikke det bedste sted til sex, men et godt sted at flirte, kysse og danse tæt.

Der er meget lidt omkring sex, som er forkert eller mærkeligt. Det er så forskelligt, hvad mennesker kan lide, og hvordan de har sex. Det vigtigste er, at begge parter er enige og begge synes, at det er rart, så det kan blive en god oplevelse.

Når man er uerfaren, er det en god ide at onanere, så man kan lære sig selv at kende og finde ud af, hvordan det føles rarest. Resten kommer med erfaringen.

Det er ok at have sex med hinanden, når begge er 13 år og hvis begge er enige. Loven om den seksuelle lavalder er til for at beskytte børn og unge under 15 år mod seksuel kontakt og seksuel udnyttelse fra personer, der er voksne eller meget ældre end barnet eller den unge selv.Men husk at bruge kondom, så I beskytter jer mod graviditet og sygdomme!

Du kan også blive inspireret på hjemmesiden www.sexlinien.dk.

De bedste hilsner

BørneTelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?