Brev
Sex og Seksualitet
Kære BB..
jeg er en dreng på 14 år, med SKILTE forældre. Det er nogle år siden, og siden da har min far mødt nogle nye kvinder. Nu har han fundet en ny, en dame med to ældre døtre. Den ene er 17, og den anden 23. Jeg har altid haft et godt forhold til ældre piger, og hende på 17 faldt lige ind under min smag fra første gang vi mødtes.. jeg synes hun er virkelig lækker og dejlig at tale med.
Her for en måned siden, til min fars fødselsdag havde hun fået lidt at drikke, og da hun skulle sove, udnyttede jeg det og kyssede hende mens hun var beruset så hun ikke opdagede det. Dagen efter huskede hun det, og vi talte om det. Jeg fandt ud af, at hun også fandt mig tiltrækkende, og den aften lå vi i samme seng, og vi rørte hinanden og var tæt på sex.
Dagen efter endte det sådan, og lige siden har vi dyrket sex hver dag sammen. (Det skal siges at vi bor under samme tag). Jeg ved ikke om jeg er ude hvor jeg ikke kan bunde, eller om jeg skal fortsætte sådan fordi jeg rent faktisk elsker hende..
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 14 år
Tak for dit brev, hvor er det godt, at du har skrevet ind til os, for jeg kan godt forstå, at det er et dilemma du står i.
Jeg synes det er rigtig dejligt, at du har fundet en, som du elsker, men jeg kan godt forstå, at du er i tvivl, om du er kommet derud hvor du ikke længere kan bunde. Du er måske urolig for, hvad ville jeres forældre sige til det, hvis de fandt ud af det..? Har du mon snakket med hende om, hvordan hun har det med det hele, og hvad hun føler og tænker?
Ud over at det kan være problematisk for jer, når jeres forældre er kærester, og I bor sammen, så tænker jeg også, at der kan opstå problemer for jer, fordi du er under den seksuelle lavalder, og det derfor er ulovligt for hende at gå i seng med dig. Måske ved I det godt, og det er sådan set heller ikke min hensigt at moralisere overfor dig, men jeg tænker bare, at hvis nogen skulle gå hen og finde ud af, at I har et seksuelt forhold, og de fandt det forkert, kunne I måske risikere, at de ville bringe sådan en ting op... Måske kunne du prøve at tale med din stedsøster, om det er noget I er parate til at risikere..?
Jeg kan heller ikke lade være med at tænke hvad der ville ske, hvis det en dag pludselig gik ”galt”, og den ene af jer sagde stop. Det er jo ikke sikkert, at det sker, men hvis det gør, kan det ikke være særlig rart at skulle se hinanden hver dag og ligefrem bo sammen. Omvendt ved jeg også godt, hvor svært det kan være at holde sig væk fra den, man elsker... Jeg tænker, det gælder om at mærke rigtig godt efter, og måske også se om du kan få snakket med din stedsøster om det hele - selv om jeg godt ved, at det måske bliver hårdt og at det måske ikke er så ligetil. I sidste ende er det jo jeres beslutning, men hvor er det sejt, at du har skrevet om det her i BørneBrevkassen. Måske kan du bruge dit brev og mit svar til at vise din stedsøster, så I kan få vendt nogle af de spørgsmål, jeg har stillet..?
Jeg håber, at du finder en afklaring på, hvad du skal gøre, ellers er du altid velkommen til at skrive herind igen eller ringe til BørneTelefonen på 116 111 eller skrive til UngeChatten og vende dine tanker lidt mere med en rådgiver. De bedste hilsner BørneBrevkassen
Har du spørgsmål til sex eller den første gang?
Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.
Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?
Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!
Quiz om sex, seksualitet og krop
Kender du til myterne?