Brev
Min kæreste
Hej det her er lidt mærkeligt, igår sad mig og min kæreste i sofaen og så knapper hun mit bælte op og trækker mine bukser ned og jeg grinte og trakede dem op igen så rejste jeg mig op for at gå på toilet men så rejste hun sig også og da vi bække stod op skubbet hun mig ned i sofaen igen og satte sig på mig og kysset mig og gled ned af mig ned til mit skridt, og knappet mit bælte op og rev mine bukser og underbukser af og rørte hved min ******
Og så suttede hun . Ps jeg er kun 13 hvad skal jeg sige til hende for jeg føler mig ikke klar please hjelp mig ;-(
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13 år
Tak for dit brev til BørneBrevkassen, det er godt du skriver herind til for at få hjælp til at tackle din kæreste. Jeg kan godt forstå, at du blev meget overrasket og måske også forlegen over din kærestes adfærd. Jeg tænker, det er rigtig godt, at du selv vælger at bede om hjælp til at få talt med din kæreste, frem for at føle dig presset til noget, du ikke er klar til - rigtig sejt gået af dig.
Du skriver ikke noget om, hvor gammel din kæreste er, måske er hun ældre end dig, måske er hun ikke..? Uanset hendes alder, skal det I gør sammen, være noget I begge to føler, I er klar til og har glæde ved.
Når du ikke bryder dig om det hun gjorde, tænker jeg, om det kunne være en indgangsvinkel til at tale med hende..? Kunne du fortælle hende, at du er glad for hende, og at det ikke er en afvisning af hende som person (for ikke at såre hendes følelser) - kunne det være en start? Derefter kan du komme ind på, at det ikke var noget, du kunne lide hun gjorde, og at du ikke var parat til det.
Det er nogle gange rigtig svært at tage hul på sådanne snakke, så en anden mulighed kunne være, at du fortæller hende alt det, du godt kan lide, I gør sammen. Derefter kan du prøve at spørge til, hvad hun har af tanker, og til sidst komme ind på den oplevelse, du ikke var klar til... Kunne det være en mulighed for dig?
Hvis du har brug for at vende dine tanker igen, kan du også prøve at ringe til BørneTelefonen på 116 111, det er gratis at ringe dertil, og du behøver ikke fortælle dit navn. Rådgiverne er vant til at tale med børn og unge om ting, der kan være svære at tale om.
Mange kærlige hilser
BørneBrevkassen
Har du spørgsmål til sex eller den første gang?
Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.
Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?
Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!
Quiz om sex, seksualitet og krop
Kender du til myterne?