Brev
Mangel på sæd
Hej
jeg er en dreng på 14 år
jeg onanere 1 gang dagligt cirka men der kommer aldrig noget ud men jeg (tror) at jeg altid for en orgasme (Tror )
det er da en orgasem når det ligepludselig. Føles som om man lætter trækker vejret hurtiger og det bare føles fantastisk i omkring 3til 6 sek
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 14 år. Tak for dit  brev til BørneBrevkassen; dejligt du skriver hertil med din tvivl. Ud fra det du beskriver i dit brev, lyder det for mig, som om du har fået orgasme. En orgasme kan være vanskelig at beskrive følelsen af, men du kan godt opnå at få orgasme, uden at du har fået udløsning - altså uden at der kommer sæd. I din alder begynder mange børn at interesserer sig mere for sex, nogen onanerer dagligt andre kun af og til. I den retning er der ikke noget som er rigtigt eller forkert at gøre, selv om netop tankerne i forhold til at onanere, kan fylde meget. Jeg ved, at mange andre børn har haft mange tanker og spekulationer i forhold til netop onani, sex og følelser. Jeg tænker derfor på, om du kender den hjemmeside der hedder www.sexlinien.dk ? Det er en side for børn og unge, der netop handler om rigtig mange emner indenfor sex, udvikling og følelser. Mon den er et besøg værd for dig? Du er selvfølgelig også meget velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111 og tale med en rådgiver om din tvivl. Hvis du har det bedst med at være anonym når du ringer, er det helt ok. Mange Kærlige hilsner BørneBrevkassen.
Har du spørgsmål til sex eller den første gang?
Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.
Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?
Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!
Quiz om sex, seksualitet og krop
Kender du til myterne?