Brev
jeg bløder voldsomt under sex
Hej Børnetelefonen 🙂
Min kæreste og jeg er fornyligt begyndt at dyrke sex.
Jeg blødte første gang og tænkte at det var meget normalt. Men jeg blødte også anden og tredje gang.
Jeg bløder ikke efter samlejet, men når samlejet foregår, synes jeg altså det er ret voldsomt.
Man skulle tro jeg havde fået min menstruation, så meget bløder det.
Er det normalt eller skal jeg søge en læge?
De bedste hilsner- SSS
Pige, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 16 år!
Det er rigtigt godt, at du er opmærksom og at du søger forklaringer på de ting, som du undrer dig over. Når man først begynder at have sex, kan man opleve nye ting med ens krop.
Jeg tænker, at du skal opsøge din læge og få nogle gode forklaringer på, hvorfor du bløder, som du beskriver.
Jeg ønsker ikke at skræmme dig eller gøre dig nervøs, men jeg tænker, at din egen læge er den, der bedst kan give dig nogle gode forklaringer.
Du har helt ret i, at der kan være en vis blødning i forbindelse med sex første gang. Det forklarer ikke de blødninger, du ellers beskriver. Du kan måske tale med din mor om dette? Og invitere hende med til lægen? Det vigtigste er, at du ikke går alene med dine spekulationer over, hvad disse blødninger handler om.
Jeg ønsker dig held og lykke med at få en god snak med din læge!
Mange hilsner fra BørneTelefonen