har lyst til sex med ven

jeg har lyst til sex med en af mine venner men ved ikke om han er til drenge

vi har lavet jokes med vi var bøsser og havde sex men bare forsjov.

på det seneste er jeg blevet lidt vild med ham og har lyst til sex med ham

hvordan spørger jeg ham omkring det?

Dreng, 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære Dreng

Mange tak for dit brev.  Nogle gange kan det være svært at gennemskue, om der faktisk er alvor i det man laver jokes om. Derfor kan jeg også rigtig godt forstå, at du er tvivl om, om din ven er til drenge.

Du skriver, at du er blevet vild med din ven, og at du har lyst til sex med ham, men at du ikke ved, om han er til drenge. Det lyder som om, at kærligheden har ramt dig, og så kan jeg godt forstå, at du også får lyst til din ven. For nogen kan det føles nemmere at tale om hvem man er vild med, end om man har lyst til sex, og hvem man har lyst til at have sex med. Måske kan din ven have det sådan? Derfor tænker jeg, at det kunne være en god ide at finde ud af, om din ven også er vild med dig, inden du spørger ham ind til det med sex.

Måske kan du sige til din ven, at du nogle gange bliver i tvivl om, om han mener noget seriøst, med de jokes I laver omkring at være bøsser og have sex. Du kan også sige til ham, at du synes, at det er så rart og sjovt at være sammen med ham, at du nogle gange får lyst til at holde om ham. Så kan du spørge ham, om han har det på samme måde. Hvis han har det på samme måde, så kan du eventuelt fortælle ham, at du nogle gange tænker på, at du er lidt vild med ham.

Hvis det viser sig, at I begge to er vilde med hinanden, så er det da bare om, at lade kærligheden blomstre og hygge jer med hinanden. Så kan du også fortælle ham, at du har lyst til at have sex med ham. Du kan spørge ham, om han også har lyst til at have sex med dig. Det er nemlig rigtig vigtigt, at I begge to har lyst til sex og føler jer klar til det, før I tager det skridt. Synes lige, du skal kende til lovgivningen omkring den seksuelle lavalder, jeg indsætter et link: http://boerneportalen.dk/seksualitet/

Jeg håber, at du kan bruge mit svar. Det kræver power at lytte til sine følelser og handle på dem. Den power kan jeg fornemme, du har, fordi du beder om hjælp til, hvordan du kan spørge din ven. Jeg håber, at du kan bruge lidt af den power på at følge nogle af mine råd, så du kan finde ud af, om din ven også vild med dig, og så i kan tage det i et tempo, hvor i begge to er trygge.

Kærlig hilsen BørneTelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?