Brev
er jeg klar til sex
Kære bb.
Jeg er en dreng på 12 snart 13, og jeg vil vildt gerne have sex.
Men jeg har ikke en kæreste, så det er lidt svært.
Hvad synes i jeg skal gøre?
Dreng, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på snart 13 år
I din alder er det helt almindeligt at tænke på sex og have nogle fantasier om, hvordan det vil være at have sex. Det er også helt almindeligt at tænke på piger og at være kærester med en pige. Ligesom det er almindeligt at onanere og lære sin krop bedre at kende. Men alt dette behøver ikke at betyde, at man er klar til at dyrke sex. Og man kan sagtens være kærester med nogen, uden at det betyder, at man skal dyrke sex med hinanden.
Hvis du kunne have lyst til at få en kæreste, kunne du starte med at se dig rundt i klassen eller måske parallelklassen? Måske findes der er en sød og sjov pige, som du kunne have lyst til at lære bedre at kende? Og måske går I op i nogle af de samme ting? Du kunne så starte med at snakke lidt med hende. På den måde lærer hun dig at kende, og du lærer hende at kende. Og måske interesserer hun sig også for dig?
Når I er blevet kærester, vil I så stille og roligt finde ud af, hvad det vil sige for jer at være kærester. Holder I i hånd? Krammer I? Kysser I? Er I hjemme hos hinanden om aftenen og i weekender? Eller går I rundt og snakker sammen i skolen? Der kan være mange måder at være kærester på. Mange i din alder føler ikke, at de er klar til at have sex. Og det er vigtigt, at man mærker efter inde i sig selv, hvad man har lyst til.
Så selvom du vildt gerne vil have sex, kan det godt være, at du kommer til at vente lidt endnu. Men jeg håber, at du får fundet dig en sød kæreste, og at I får det rigtig rart og sjovt med hinanden.
Kærlig hilsen BørneTelefonen