Brev
Busted i at se porno?
Kære BB
Da jeg forleden aften skulle spille matador med min familie havde vi glemt hvad reglerne var så min far tænkte at han da lige ville finde ud af hvad de var søgte han på min ipad “regler matador” man da han så havde fået slrevet det første “re” kunne man se hvad jeg havde søgt på som startede med “re” og der stod med store bogstaver “…” tror jeg. (teksten er fjernet af redaktøren, og bekendt med ordlyden)
Men nu er jeg bare vildt bange for at han så det fordi i min familie er det at se porno det værste man kan foretage sig. Det kan sammenlignes med at sætte ild til et hus. Og jeg er bare så bange for at han så det.
PLEASE hjælp mig hvad skal jeg gøre??!!!!
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13 år,
Tak for dit brev. Det er godt, at du har skrevet. Du beskriver flot og ærligt, hvordan du er bange for, at din familie skal opdage, at du har været inde på en porno side. Jeg kan godt forstå, at du er bange for, at det bliver opdaget, når det er det værste, man kan gøre i din familie.
Først vil jeg sige til dig, at med den alder du har, er det helt normalt at være nysgerrig på hvad porno er, og det er helt normalt at kigge på nettet og i blade. Det er der mange drenge i din alder, der gør.
Det lyder rigtigt hyggeligt, at I spiller Matador sammen i din familie.
Du skriver ikke, hvorfor det er slemt at se porno i din familie. Jeg tænker, at hvis du selv fortæller dine forældre, at du har prøvet at kigge på en porno hjemmeside, kan det være, at de ikke bliver så sure, som hvis du bare ikke siger noget?
Ved at fortælle dem det, viser du en ærlighed, og jeg tror, at selvom det kan være svært, så kommer du længst med det. Det kan godt være, at de bliver sure og ikke vil have det, men så har du vist overfor dem, at du er ærlig, og det får du det bedst med dig selv ved at være. Men det er jo dig der kender din familie bedst, så måske kan du også tænke efter en ekstra gang, hvad der er bedst for dig.
Jeg håber, du kan bruge svaret. Du kan altid ringe eller sms'e til BørneTelefonen 116 111, hvor vi er klar til at snakke og skrive mere med dig.
Kærlig hilsen BørneTelefonen