Brev
Hvorfor lever jeg?!..
Hej BB.
Jeg er en pige på 13 år, og jeg har svært ved at tro hvorfor jeg endelig lever. Selvom at jeg har nogle rigtig gode venner, så har jeg overvejet selvmord rigtig mange gange, og har os’ cuttet i min arm 4 gange.
Mine forældre er skilt, og det har jeg det okay med. Hele mit liv har min far flyttet rundt i hele Danmark, og han har os’ røget og drukket, og været på hospitalet flere 100 gange, endda på 3 af mine fødselsdage… Jeg elsker min far, men jeg vil bare ønske at han ville stop med at ryge og drikke! Da han har flyttet omkring 20 gange mens jeg har været her, har jeg os haft svært ved at få venner.
Jeg har os’ mistet mange jeg elsker, både mennesker og dyr, og ved at jeg inden for de næste par år, mister mine bedsteforældre!.. Alt det her, har medført at jeg ser skygger, høre stemmer, og græder mig selv i søvn hver nat. Og hver dag i skolen, er der en der gør grin med mig! Og selv den mindste ting kan jeg mærke.
Jeg ved ærligtalt ik hvorfor jeg ik har dræbt mig selv endnu, og ved ik om der overhoved er nogen der kommer til at savne mig, hvis jeg dør. Noget af det eneste der holder mig oppe lige nu, er min fantastisk veninde M******e og min ven A*****. Håber virkelig at der snart kommer en og hjælper mig, før det er for sent, og håber i ser den her besked, så i kan forstå hvordan mit liv er.
Hilsen mig…
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige
Tak fordi du har skrevet her til BørneBrevkassen. Det ser ud som om, du har sendt 2 breve kort efter hinanden, og derfor har vi valgt at svare på det ene brev - du kan læse svaret her >>
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Få flere gode råd om selvmordstanker
Selvmordstanker er ofte et tegn på, at man står i en situation, som er svær og som man ikke kan klare alene.
Der kan være mange forskellige årsager til, at man får selvmordstanker. Det kan fx være at man har mistet nogen tæt på. Det kan også være, man har oplevet noget, der har gjort en rigtig ked af det. Eller måske man undrer sig over meningen med livet og derfor tænker på døden.
Hvordan takler man selvmordstankerne? Det første skridt er at tale med nogen om det, det er nemlig vigtigt, at du ikke går alene med tankerne. Men hvordan fortæller man nogen om sine selvmordstanker? Måske man er bange for at gøre andre kede af det eller måske man ikke lige ved, hvordan man starter sådan en snak.
På siden her, kan du finde gode råd og hjælp til hvordan man fortæller noget svært.