Brev
Er virkelig forvirret
Hej.
Jeg er virkelig forvirret omkring min seksualitet. jeg er 99% sikker på at jeg er biseksuel. Jeg har en pigekæreste og hun er SUPER sød!!
men det der er problemet det er at hun er 12 og bliver 13 til februar tror jeg ? og jeg er 15 og er klar til fks og kysse/snave hende, men jeg vil IK tvinge hende til NOGET!!! og problemet er også at hun er en jeg har fundet på nettet og vi gamer/spiller rigtig meget sammen! men det jeg er i tvivl om det er om hun er for ung ? og jeg har snakket med min mor om det og jeg har det som om at hun ik forstår mig! jeg fortalte hende at jeg er 99% sikker på at jeg er det og så sagde hun at det troede hun ikke på og at det måske bare var en periode.
jeg KAN bare mærke at det ik er en periode, eller nej det er jeg også i tvivl om! det er så skide svært og finde ud af!!! jeg har så meget og sige om alt andet men det er SKIDE svært og forklare både når jeg skriver det men også når jeg skal fortælle det fysisk!!
Kh pige 15 år som er MEGET forvirret.
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej pige
Hvor er det godt du skriver selv om det er svært for dig at forklarer dine tanker. Det er meget sejt gjort
Her på BørneTelefonene hører vi tit fra børn og unge der har spørgsmål til seksualitet så du er bestemt ikke alene.
Det er rart at høre, at du har fundet dig en pigekæreste som du kan lide. Hvor er det godt at du tænker over, om det du vil også er noget hun vil. Det er meget betænksomt af dig, at du vil undgå at tvinge/presse hende. Du kan måske prøve at snakke med hende om hvad hun er klar til?
Du spørger, om hun er for ung til dig. Jeg kan blive i tvivl om, hvad du mener med ‘for ung’. Først og fremmest lægger jeg mærke til, at I har nogle ting til fælles, og at I kan lide hinanden. Det lyder som om, at I er gode til at hygge og game og måske flirte lidt sammen  – og det er I jo ikke for unge til.
Men hvis du tænker på at gå videre til det seksuelle, så skal du vide, at loven om den seksuelle lavalder gælder:https://www.sexlinien.dk/emneside-rettigheder-og-overgreb/seksuel-lavalder?mode=detail&RowId=SID=114617 Du er sikkert godt klar over den bestemmelse, der jo er til for at beskytte den yngste part i forholdet. Når man er meget ung, har man nemlig ikke så meget erfaring med at passe på sine egne grænser.
Du fortæller også at du er lidt tvivl om din biseksualitet er en fase og din mor ikke lytter til dig
Det er du er forvirret er ikke unormalt at finde sin seksualitet er ikke nogen nem sag det kan tage tid. Det er også ok at ændrer sin seksualitet når man for nye erfaringer. Det er dog ikke det samme som en fase der bare går over fra den ene dag til den anden
Da du mener du er biseksuel lige nu så er det sådan det er. Nyd de følelser du har for din kæreste og prøv ikke at bekymrer dig og at finde dig selv 100% lige nu
Vis du har løst til at læse mere om seksualitet kan du prøv her
Angående at du føler at din mor ikke lytter. Så vil jeg lige fortælle dig at du har ret til at bliv hørt og respekteret
Du kan måske prøve igen men hjælp fra vores guide i at snakke om noget svær her
Hvis du ikke vil det eller det ikke virker kan du prøve en anden voksen fx et familiemedlem eller din lærer
Når jeg forslår din lære, er det fordi han/hun skal hjælpe dig vis du ikke har det godt derhjemme. Så selv om det måske kan være lidt pinligt at snakke med sin lære om kæresteforhold kan du overveje det vis du føler det er nødvendigt.
Så kan du få lidt hjælp fra en voksen til at forklarer din mor hvordan du har det. Det kan også være det vil hjælp dig at have en voksen der kender til dine tanker
Jeg håber mit svar kan gøre dig lidt mindre forvirret. Husk på at det er op til dig selv at definere hvem du er. Håber dig og din kæreste fortsætter med at have det godt samme. Du er en stærk og eftertænksom pige der fortjener at have det godt.
Du er altid velkommen til at skrive igen eller ringe herind , hvis du vil tale med en. Vores nummer er 116 111.
Hilsen Børne Telefonen.
læs og giv råd til at springe ud
Vil du gerne fortælle din familie og venner om din seksuelle orientering?
Her kan du få andre børns gode råd til, hvordan du kan gøre det. Du kan også dele dine egne oplevelser og gode råd.
få flere gode råd og viden om seksuel orientering
Er jeg homoseksuel? biseksuel? Aseksuel? Og hvornår er man overhoved sikker? Det er spørgsmål, som vi oplever, fylder meget på BørneTelefonen.
Der findes ikke noget rigtigt eller forkert svar. Det kan være meget forskelligt, hvordan man mærker sin seksuelle orientering. Nogle oplever også, at deres seksualitet ændrer sig flere gange i livet. Det handler om, hvad du føler dig tryg og godt tilpas med.
Her kan du teste din viden om seksuelle orienteringer, få andre børn og unges gode råd til at springe ud, og få hjælp til hvordan du kan blive mere tryg ved din seksualitet