Brev
Voldtægt i badekar
OBS! I dette brev har vi udeladt en del af teksten af hensyn til de børn, der bruger BørneTelefonens hjemmeside. Rådgiveren har læst hele brevet.
Kære BB.
Jeg er en pige på 15 år. For cirka 2 måneder siden holdte min veninde fest (hun er en bybums) nå men efter hånden kom der flere og flere.klokken cirka 02:34 skulle jeg på toilettet.
vi var begge to en smule berosede men hun blev bare der nede og dansede poledance men da jeg var færdig og var på vej ud stod der to drenge lige uden for døren og puffede mig ind.de låste døren.den ene begynde at Line min stramme kjole op og hive min g-streng ned imens den anden holdt mine arme.
(beskrivelse af voldtægten – udeladt af BørneBrevkassen)
tilsist var der en der bankede på døren og så råbte hun -hva kan jeg komme på lokum eller hvad!!!- de skynde sig op og det gjorde jeg også.den ene sagde hvis jeg siger det til nogen eller melder det til politiet gør de det igen jeg har mariter hver nat hjælp mig!!!
Hilsen pigen der havde gruppesex i badekaret
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 15 år
Tak for dit brev. Jeg håber, du har det ok med, at vi har skåret lidt af teksten i dit brev fra? Jeg har læst det hele, og jeg synes, det er meget modigt og stærkt af dig, at du har skrevet her til BørneBrevkassen og fortalt om det, der skete.
Jeg kan godt forstå, du er chokeret og bange efter den oplevelse, og nu truer de to drenge oven i købet med at gøre det igen, hvis du fortæller det til nogen eller melder det til politiet. Så måske har stadig ikke fortalt det til nogen?
Jeg tænker, at da du skrev her til os, fandt du et mod, som viser, at du ikke vil finde dig i, at nogen gør sådan mod dig. Jeg synes ikke, at de to drenge skal slippe afsted med at voldtage dig, uden at der bliver gjort noget. Jeg kan fortælle dig, at du ikke er den eneste, der er blevet truet på den måde efter en voldtægt. Og mange gange vælger pigen så at lade være med at sige noget af frygt for, hvad der så kan ske. Men det er ikke rimeligt, for de har gjort noget strafbart mod dig, og det skal de ikke have lov at gøre igen - hverken mod dig eller andre.
Så jeg tænker altså, at du skal anmelde det til politiet. Det lyder måske skræmmende, når jeg siger det direkte, og det kan jeg godt forstå. Det vil kræve, at du finder ind til det samme mod, som du gjorde, da du skrev her til BørneBrevkassen. Men jeg tror på, at du kan.
Det kan være en stor hjælp og støtte, hvis du har en, der kan hjælpe dig med din anmeldelse. Måske har dine forældre lagt mærke til, at du er påvirket, efter det der skete? Måske kunne du (selv om jeg godt ved, det er svært) fortælle dem, hvad der er sket, så de kan hjælpe dig?
Jeg tænker også på, at din veninde, som holdt festen, måske kunne hjælpe dig? Og hvad med hende, der kom og bankede på døren? Lagde hun mon mærke til, at I kom 3 personer ud fra toilettet? Undrede hun sig over det? Så hun, om du så chokeret ud?
Jeg vil foreslå dig, at du også kigger på den side, der hedder www.voldtaegt.dk. Her får du også gode råd til, hvad du kan gøre nu - både for at få anmeldt voldtægten, og for at få det bedre selv, så du kan sove uden mareridt igen. Jeg tænker nemlig, at det godt kan kræve, at du får snakket med nogen om det, som har erfaring med, hvordan man kan have det, når man har været udsat for en voldtægt.
Her på BørneTelefonen kan vi også hjælpe dig med at lave anmeldelsen. Du kan ringe til 116 111 eller logge på UngeChatten. Vi kan også snakke med dig om, hvordan du har det og hjælpe dig med at finde frem til den hjælp, du har brug for.
De bedste ønsker fra BørneBrevkassen
Er du blevet seksuelt krænket?
Seksuelle krænkelser er, hvis du bliver tvunget, presset eller lokket til noget seksuelt. Det kan også være en krænkelse, selvom man ikke sagde nej.
En seksuel krænkelse er fx hvis nogen rører ved dig på en seksuel måde, uden at du har givet dem lov. Hvis du bliver bedt om at røre ved dem. Hvis du skal kigge på noget seksuelt eller gøre noget seksuelt – fx tage tøjet af.
Det er heller ikke ok, hvis du bliver presset til at tale om seksuelle emner – fx svare på spørgsmål, om du onanerer.
Det er vigtigt at tale med nogen, hvis man har været udsat for en krænkelse. Her kan du læse mere om seksuelle krænkelser og få gode råd.