Berømt

Hej
Jeg er en pige på 12 år. Jeg tænker tit på at mit liv er mega kedeligt i forhold til alle berømtes. Jeg vil ikke lyde som en lille pige men jeg vil SYGT gerne være berømt, deres liv ser bare så meget mere spænende ud, alle er forelskede i dem og syntes de er mega seje😔og jeg bliver faktisk tit lidt ked af det over mit liv…jeg føler ikke rigtig der er et formål med det. Jeg ville bare ønske jeg var født som en ligesom millie Bobby Brown
Det her brev virker måske ikke så vigtigt men det er vigtigt for mig💕

Pige, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære 12 årige pige

Tak for dit dejlige brev. Når jeg skriver dejlig, er det fordi du rammer ned i nogle tanker, som alle mennesker har eller har haft- både unge og gamle. Alle drømmer eller har drømt om det perfekte liv, hvor man enten ser godt ud, forelskes, har en masse talenter eller hvor alt er muligt. Desværre er virkeligheden ikke sådan- ikke engang for Millie Bobby Brown. Det kan være hårdt arbejde at være skuespiller. Hun skal måske tænke ekstra på sin kost, på motion, sengetid og ofte gå mange dage, hvor der optages scener, hvor hun kun er med et enkelt minut. Mange dage er hun måske også afskåret for at være sammen med sine venner. Vi som ser filmene, ser kun det flotte og handlingerne- vi er de heldige, for vi kan drømme os ind i en Verden, hvor alt er uden dagligdagens gøremål og problemer og derved give os lidt nydelse i vores hverdag.

Det er slet ikke noget forkert i, at du nyder disse film og disse mennesker, men du skal huske også at sætte pris på dig selv. Nyd den tid du ser film og efterfølgende bruge den energi du får ved dette til at forme din egen hverdag, som ligesom skuespillernes er hverdag med skole/arbejde.

Måske kan du hver dag give dig selv en opgave som flg.:” Hvad kan jeg lave i dag, som gør, at jeg selv synes, at jeg er sej, smuk, interessant, dygtig eller som gør mig glad”. Hvad tænker du om det?

Jeg synes, du har vist, at du er sej ved at skrive til os om dine tanker og hvad der er vigtig for dig lige nu.

Kærkig hilsen

Børnetelefonen

Andre der Hjælper

Der findes også andre steder, hvor du kan få rådgivning og hjælp.

Måske har du brug for at tale med en ekspert, der ved rigtig meget om lige præcis dét, du tumler med.

Fandt du ikke den hjælp, du søgte efter? Her er en liste over andre, der også har rådgivning for børn og unge.