At være model er anderledes end jeg forventede

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære du

Super sejt at du er gået efter din drøm, og så hurtigt har fået den opfyldt. At drømmen så alligevel har vist sig ikke at være det som du drømte om, kan være hårdt. Men jeg vil sige at det er sejt at du kastede dig ud i det. Somme tider må vi ændre sti her i livet, og det kan være et lige så stort et skridt at skulle tage.

Hvis du ikke føler dig tilpas i model verdens omgangskreds kan du eventuelt snakke med dine forældre om det pres du skriver du oplever? Måske du har en god ven, eller veninde i samme miljø som ville forstå dig? Du skal ikke presses ud i ting du ikke har lyst til, eller gå og fortryde den karriere du er godt på vej ind i. Du skal have det godt.

Du skriver at du måske er for ung, og jeg tænker om du eventuelt kunne vente et par år til du er ældre med at bruge mere tid på karrieren? Måske du om et par år føler dig bedre tilpas, og bedre kan sige fra overfor det pres du oplever?

Jeg tænker at det bedste du kan gøre er at mærke efter, og virkelig finde frem til det du har mest lyst til. Jeg synes derfor også du skal huske på, at hvis du vælger at skrue ned for karrieren eller stoppe helt, så har du trods alt givet det et skud, og er kommet virkelig langt. Det kan du altid være stolt af.

Jeg håber at svaret her kan give dig mere vished overfor de valg du nu skal træffe.

Knus fra BørneTelefonen

Andre der Hjælper

Der findes også andre steder, hvor du kan få rådgivning og hjælp.

Måske har du brug for at tale med en ekspert, der ved rigtig meget om lige præcis dét, du tumler med.

Fandt du ikke den hjælp, du søgte efter? Her er en liste over andre, der også har rådgivning for børn og unge.