Brev
Skole
Hej brevkassen.
Jeg er en 13 årig pige som går i 7 klasse.
Jeg er ikke særlig klog til dansk, matematik osv.
Jeg prøver hele tiden af tag mig sammen men det kan jeg ikke.
Jeg er stresset og har en kraftig hovedpine
jeg var til lægen med det og de sagde jeg skulle til apoteket. Da jeg så var der nede sagde de vi aldrig har givet disse piller til børn,
jeg kom hjem og jeg sku tag pillerne
tog jeg kun 1 halv da jeg var bange.
Men jeg har idag stadig hovedpine og det går udover min skoletid. Jeg hsr været til lægen med det og de siger ikke rigtig noget.
Jeg har nok haft hovedpine i 1,5 år nu.
Håber i vil hjælpe hurtigst mulig!
Kærlig hilsen
Anonym
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej 13 årig pige
Det lyder da ikke godt med din hovedpine, jeg kan da godt forstå, at du blev lidt usikker på pillerne med den besked du fik på apoteket. Hovedpine kan også være et symtom på, at der er noget som trykker en, eller som man er ked af.  Måske du skulle fortælle dine forældre hvordan du har det med skolen og at du har lidt af hovedpine i lang tid, og at du er bekymret.
Jeg tænker også, at det må være svært at tage sig sammen, hvis man har konstant hovedpine. Så kører hjernen ikke i det rigtige gear og det kan være svært, at følge med i skolen og få lavet sine ting. Så måske en snak med din lærer om din hovedpine også ville hjælpe dig. Måske din lærer har nogle ideer til, hvad du kan gøre for at følge med i timerne og nå dine ting.
Nogen gange hænger tingene sammen og de forstærker hinanden - du har ondt i hovedet, så går det ikke godt i skolen...... det går ikke så godt i skolen og så får du hovedpine.... så det er vigtigt, at du finder grunden til din hovedpine, så du kan få det godt igen og være frisk. Så vil du forhåbentlig opdage, at det går bedre i skolen og dit humør vil sikkert også blive bedre.
Når du har snakket med dine forældre, kan de gå med dig til lægen og være dem som sikre, at lægen tager det alvorligt og får dig undersøgt ordenligt.
Jeg håber, at du får en god snak med dine forældre og at du snart får det bedre.
De bedste hilsner fra Børnetelefonen