Brev
Mærkelig testikler
Hej BørneTelefonen👋
Jeg er en dreng på 13 snart 14 år
Der er noget som jeg har opdaget for noget tid siden med mine testikler. Min højere testikler er helt normal. Men min venstre er på en måde delt op i to. Når jeg mærker på den føles det som om at der en normal størrelse testikl med en halv en der er vokset på.
Jeg har vist det i lang tid nu og har tænkt meget på om det er et problem eller om det bare løser sig selv.
Når jeg onanere kommer der sæd ud som der skal men jeg syntes at det er mærkeligt.
Er der normalt og hvad skal jeg gøre?
Kh den bekymrede dreng
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13 år
Tak for dit brev. Jeg kan godt forstå din bekymring, når du opdager noget, der er anderledes på din krop.
Det lyder som om, du er opmærksom på din krop og passer på den.
Det er altid en god ide at gå til lægen, når man opdager, at noget er forandret ved kroppen og man ikke ved, hvad det er.
Jeg kan ikke sige, om det er normalt, men det vil en læge hurtigt kunne afgøre efter at have set på dig.
Har du mod på at sige det til dine forældre? De kan nemlig hjælpe dig med at få en tid hos lægen.
Du kan f.eks. sige til dem, at du har opdaget, din ene testikel er lidt anderledes og du gerne vil til lægen for at finde ud af om det er normalt.
Jeg håber, du får fortalt dine forældre og din læge om din bekymring.
Kærlig hilsen,
BørneTelefonen