Brev
Kondomer
Hej,
jeg er en dreng på 13 år og jeg fandt her for ikke så længe siden ud af at man kan onanere med kondom på, hvis man bruger glidecreme.
Måden jeg fandt ud af det på var at jeg var til seksualundervisning med min klasse og der fik vi nogen kondomer og glidecreme, og så da jeg kom hjem tog jeg kondomet på, og så prøvede jeg at komme glidecreme på pikken, og så begyndte jeg bare at onanere.
Det føltes rigtig dejligt, så nu kunne jeg godt tænke mig at prøve det igen. Men jeg har ikke flere kondomer og heller ikke mere glidecreme.
Hvor kan jeg købe de 2 ting? Eller kan man få dem gratis nogen steder? Det var egentlig bare det jeg godt ville vide.
Tak på forhånd.
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej dreng på 13 år
Kondomer og glidecreme kan du købe i et supermarked, på et apotek eller i en Matas. Hvis du ikke har mod på eller lyst til at gå ind i en fysisk butik er det også muligt, at købe kondomer og glidecreme på nettet. Her er det oftest billigere og der er et stort udvalg. De fleste steder reklamerer de med, at brevet/pakken bliver sendt afsted uden, at de skriver hvad der er i eller hvor den kommer fra.
Man kan nogle gange få gratis kondomer og glidecreme i forbindelse med kampanger eller events, hvor man gerne vil lære en bestemt gruppe om sikker sex. Så det kan du evt. også prøve at holde øje med, om der bliver reklameret for, der hvor du bor.
Man kan også sagtens onanere uden at bruge kondom og glidecreme - måske kan du prøve at onanere på samme måde uden - så behøver du ikke at købe noget?
Du kan også kigge på http://www.sexlinien.dk/emneside-drenge/maends-kroppe/drenge/maends-onani.aspx - her er en masse god viden og råd til at onanere og andre ting omkring seksualitet. Det er både hvordan man gør og følelsesmæssigt ( hvad kan være spændende, svært, sjovt, underligt eller noget helt andet). De har også både en chat- og telefonlinie, hvis du får brug for det.
Kærlig hilsen BørneTelefonen