Brev
Er det mening
Hej brevkassen.. her kommer min forklaring og spørgesmål.
Alså jeg blev operert her en 6 uger siden i maven og endelig oppe at køre igen. Jeg blev operert for en syste der sad på min æggestok. Mit spørgesmål er kan det have forsinket min menstruation og min krops udvikling?? Jeg er nemlig vildt bange for at den har taget så meget næring fra min krop så at alt den energi der skulle bruges på min vækst og udvikling er gået til systen. BDW systen var på Størelse med en fodbold!!! Plezzz hjælp er usikker.
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej pige på 12
Det er godt, at du kom på hospitalet. Så de dygtige læger kunne operere dig.
På BørneTelefonen er vi ikke læger. Du skal tale med de læger, der har undersøgt og opereret dig. Eller din egen læge.
Hvem kan hjælpe dig med at tale med din egen læge? Eller ringe til hospitalet? Din mor eller far? Eller en anden i familien?
Du har ret til at få svar på dine spørgsmål – og lægerne vil rigtig gerne svare på alt det, som du er usikker på. Intet er forkert eller pinligt at spørge om.
Jeg håber og tror, at du snart er på benene igen.
Kærlig hilsen BørneTelefonen