Brev
Bløder mens onanere
(Vidste ikke hvad kategori jeg skulle vælge)
Hej jeg er en pige på 12 som onanere (Hvilket jeg tror er normalt)
Jeg oplevede en dag efter onani at min trusse var helt våd af blod. Jeg havde ikke menstration den dag for det var midt på måneden. Er der kommet en rift? Skal jeg være bekymret?
Hjælp!
Hilsen M
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12 år
Først og fremmest vil jeg bekræfte dig i at det er normalt at onanere når man er 12 år. Det er desuden rigtig godt at du er opmærksom på din krop og reagerer når der sker noget du ikke havde forventet. Du fortæller at du blødte en dag efter onani. Det lyder som om det kun var kortvarigt herefter at det blødte og altså ikke var flere dage om at stoppe. Er det rigtigt forstået? Særligt hvis man bruger finger eller måske en dildo kan man få en rift og opleve at det bløder lidt efterfølgende, hvilket der ikke er noget farligt i.
Det er dog sjældent særligt meget og jeg tvivler på at ens trusser ville blive helt våde af blod, det handler nok om at der er kommet lidt blod, som så har blandet sig med den helt naturlige vådhed der opstår når man er ophidset, hvis du forstår?
Jeg ved at pulsen stiger og blodet pumpes hurtigere rundt i kroppen når man bliver opstemt/ophidset når man onanerer. Ligesom en fyr får stiv tissemand, fordi blodet strømmer til, svulmer pigens skede også lidt op i forbindelse med onani. Mon du har bemærket dette? Livmoderen, som er der hvor du bløder fra når du har menstruation, påvirkes også under onani og kan trække sig sammen og måske klemme lidt blod ud. Jeg ved dog ikke om det var derfor du blødte.
Noget andet jeg kan fortælle er at langt de fleste piger oplever at have uregelmæssig menstruation det første år de har deres menstruation. Den kan være mere eller mindre uregelmæssig og kan for nogen betyde at de har en lille ’pletblødning’ midt imellem menstruationer. Det er der intet unormalt i at have. Det du har oplevet er formentlig helt normalt og fredeligt.
Jeg synes dog at du skal fortælle det til din mor, hvis du oplever det igen, eller hvis du i øvrigt oplever ubehag fra dit underliv. Din mor vil formentlig vide hvad I skal gøre og gå til lægen sammen med dig hvis det er nødvendigt. Måske det også kunne være rart for dig at snakke med en veninde eller din mor allerede nu. Tit går man nemlig og bekymrer sig lidt alligevel, og det kan derfor være rart at få fortalt.
Hvis du ikke lige har lyst til at fortælle at blødningen kom efter onani, kan du jo bare sige at du oplevede at bløde midt mellem to menstruationer og det syntes du var lidt mærkeligt. Kunne det mon være en god måde at gøre det på?
Jeg kan også anbefale dig denne side: Sexlinien: Pigers onani, her kan du finde rigtig meget nyttig information og også læse om alle de fordele der er ved at onanere.
Jeg håber mit svar har kunnet berolige dig lidt, det lyder som en helt ufarlig oplevlevelse du har haft. Du skal vide at du også altid velkommen til at ringe eller skrive til BørneTelefonen på 116 111 eller på vores chat.
Kærlig hilsen BørneTelefonen