Brev
Bad efter sex
Hej BB
Jeg er en pige på 15, og jeg vil gerne vide om det er “Farligt” at gå i bad efter sex.
Jeg læste her for noget tid siden at man ikke skal gå i bad efter sex, ved i hvorfor?
Tak for jeres svar på forhånd:)
K.h 15 årig pige
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 15-årige pige,
Jeg er lidt usikker på, hvad du mener med farlig? Men det er i hver fald ikke farligt at gå i bad efter sex, så det skal du ikke være nervøs for. Jeg kan ikke umiddelbart regne ud, hvorfor nogle ville fraråde, at man gik i bad efter sex. Da jeg lige prøvede at søge på det, så kunne jeg dog se, at nogle mener, at der er mulighed for, at ens partner føler sig afvist, hvis man hopper direkte i bad efter sex. Tanken bag dette er, at det kan virke som om, at man trang til at vaske det væk, der lige er sket. Jeg tænker, at man skal gøre det, som man har lyst til. I stedet kan man jo fortælle sin partner, at det ikke har noget med dem at gøre, så de ikke føler sig afvist, når man går i bad.
Jeg håber, at mit svar gav lidt klarhed. Ellers er du velkommen til at ringe ind til Børnetelefonen på 116111.
Kærlig hilsen,
BørneTelefonen