Uhm…. fuck noget pis

Hej BT, jeg har sådan fuckket mit liv ret så meget op..

Okey lad mig starte med og præsenter mig selv.
Hej jeg er en pige på 14 år med en dejlig kæreste
…….
det her har enlig ikke noget med ham at gør.
Mere mig og der pis jeg har lavet på nettet

Okey det skal indrømmes at i 11-13 års alderen før min kæreste og jeg kom sammen var jeg meget … drenge glad…. især dem fra nettet …. jeg havde altid noget med nogen mellem uhm 15-19 år… og nogen af dem fik jo ……. nudes engang snakket jeg med en dreng på 19 og jeg var 11 på det tidspunkt vi snakket over Skype.. med uhm cam.. og mig i 11 årsalderen havde jeg sku ikke nogen hjerne så han fik mig jo lokket til og tag alt tøjet af live på cam.. også faldt jeg i søvn….. og nu jeg bange for at han har nøgen billeder af mig og kan ikke få kontakt til ham……………
Også der en dreng fra nettet jeg næsten var sammen med i 2 år… han slog op… og han har også fået nudes… og inde midt i forholdet og der han slog op… fortalt jeg ham nogen pis løgne og han bor i en by der ligger 1 time væk fra mig (har aldrig mødt ham) og er så bange for at hvis han en dag ser mig på gaden med min mor eller min nuværende kæreste… at han vil gå hen til os og fortælle personen jeg sammen med eller spørge ind til mine løgne

Jeg er så bange nu hvor jeg indser hvad for noget pis jeg har roder mig ud i..

Og vil bare gerne starte mit liv fra nyt igen….

Synes i jeg skal være ligeglad med de drenge og det pis jeg har lavet i fortiden og bare starte på en ny?? Eller

Pige, 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 14 år,

Tak for dit brev. Tillykke med at du har fået dig en dejlig kæreste! Jeg håber I har det rigtigt godt sammen.

Du skriver til BørneTelefonen fordi du er blevet lidt bekymret for nogle billeder og nogle “historier” du har sendt til drenge over nettet, inden du mødte din kæreste.

Du skriver, at du var “drenge glad”, og havde kontakt med drenge på nettet uden at møde dem i virkeligheden. Du beskriver at være faldet i søvn uden tøj på for tændt cam med den ene, og så har du sendt nudes til den anden, som du ikke ved, om han stadig har.

Jeg kan godt forstå at du synes det er træls at drenge du ikke kender mere, måske har billeder af dig uden tøj på. Nu er du blevet ældre og mere erfaren, og ser at det nok ikke var en god ide at blive lokket til at tage tøjet af eller sende nudes i så ung en alder.

Jeg skal understrege, at det ikke er forbudt eller forkert at udveksle billeder. Men man skal holde dem for sig selv og ikke vise eller dele dem med nogen uden at få lov, og det man skal være bevidst om er, at man jo aldrig kan være helt sikker på, at de slettes helt – selvom man beder om det. Det er den risiko der ligger i det.

Heldigvis virker det ikke som om du har haft problemer med at billederne er kommet videre fra nogen af drengene? Så det er mere frygten for, om de en dag gør, eller du bliver konfronteret med løgne fra fortiden. Er det rigtigt forstået?

Måske har de selv slettet dem igen? Det er svært at vide, især når du ikke kan få kontakt med dem igen.

Jeg synes faktisk du skal gøre som du selv skriver: vær ligeglad! Du er blevet en erfaring rigere og ved nu, at du skal passe på med hvilke billeder og film du sender. Em god huskeregel er: Hav aldrig ansigt og understel/intime dele med på samme billede. På den måde kan det aldrig bevises at det er dig på billedet, selvom en tidligere kæreste måske en dag bryder loven og deler billedet uden dit samtykke.

Hvis du selv kan “lægge fortiden” og bekymringerne til side, så synes jeg du skal prøve så vidt muligt at være ligeglad og nyde din nye søde kæreste. Hvis ikke du synes det er nemt, skal du tage det alvorligt, og så kan du søge hjælp forskellige steder, fx hos Red Barnet, der har lavet et skriv om det være nøgen på nettet. Læs det her.
Skulle det alligevel en dag ske, at du oplever at få et billede delt, er der også hjælp at hente via SletDet.

Jeg håber du har kunnet bruge mit svar, ellers er du altid velkommen til at skrive eller ringe til BørneTelefonen.

Nyd din kæreste og de gode ting og oplevelser i har sammen nu, og prøv at lade de ting du gjorde for 1-2 år siden være fortid, så længe der ikke dukker noget uventet op.

Med venlig hilsen

BørneTelefonen

få flere gode råd og hjælp til køn og identitet

Er du i tvivl om, hvilket køn du identificerer dig som? Måske du allerede ved det, men er nervøs for at fortælle det?

Her på siden kan du få gode råd og hjælp til at sige det højt. Du kan også teste din viden om de forskellige kønsidentiteter.

læs og giv råd til at springe ud

Vil du gerne fortælle din familie og venner om din seksuelle orientering?

Her kan du få andre børns gode råd til, hvordan du kan gøre det. Du kan også dele dine egne oplevelser og gode råd.

Køn og identitet Andre der hjælper

FSTB

Rådgivning til transkønnede børn og unge om køn og identitet
Læs mere

Headspace

Har du brug for at mødes og tale med en voksen anonymt? (12-25 år)
Læs mere

LGBT+ Danmark

Rådgivning om seksuel orientering, kønsidentitet og seksualitet