Brev
Forelsket i vens mor
Hej BørneTelefonen
Jeg er mega forelsket i en af mine bedste venners mor. Hun er mega sød, sjov og så er hun sygt pæn/dejlig.
Hun har gode bryster og en stor røv så jeg undgår næsten ikke at få stiv pik når jeg ser hende. Jeg har også onaneret til billeder af hende og tanken af hende.
Der var også et tidspunkt hvor vi krammede da vi sagde farvel og jeg var stiv imens. Hun kunne tydeligvis mærke det da jeg også godt kunne mærke den ramme hende ret meget. Hun sagde ikke noget til det men smilte bare til mig.
Jeg er bare bange for at fortælle hende om hvordan jeg har det da jeg frygter det kunne ødelægge mig og min vens venskab da hun måske fortæller ham det. Hun er også i midt 40’erne så jeg føler det er lidt mærkeligt men jeg er bare så forelsket i hende.
Hvad skal jeg gøre?
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 15 år
Tusind tak fordi du har skrevet til BørneTelefonen.
Hvor er det godt, du skriver. Det viser mig, at du har mod på at dele noget med andre, som kan være svært. Det er stærkt gået.
Jeg kan læse i dit brev, at du blevet forelsket i din vens mor.
Du fortæller, du ikke ved, hvad du skal gøre.
Du synes, hun er mega dejlig, og du tænder seksuelt på hende. Som jeg forstår dig, så har du en fornemmelse af, at hun måske godt ved, at du er vild med hende, men du er bange for at fortælle hende det, da du ikke vil miste dit venskab med din ven.
Jeg kan godt forstå, at du bliver i tvivl.
Forelskelse er noget af det dejligste og skønneste, man kan opleve – det kan få hjertet til at banke hurtigere, tankerne til kun at kredse om den person man er forelsket, og det kan give en boblende fornemmelse i kroppen.
Pludselig bliver hele verden bliver lidt mere spændende, og man kan både blive glad, nervøs, håbefuld og usikker på én gang.
Men det kan også være virkelig svært at finde ud af, hvad den, man er forelsket i, egentlig tænker om en. Og når man samtidig har så mange følelser indeni, kan det være endnu sværere at finde rundt i sine egne tanker og forstå, hvad man selv vil og skal gøre.
Helt naturlige følelser
Når man er ung, er det helt naturligt, at både forelskelse og lyst begynder at fylde mere – og nogle gange dukker de følelser op på tidspunkter eller over for personer, man ikke lige havde regnet med – som fx sin vens mor.
Det sker for rigtig mange unge, at man begynder at få seksuelle følelser og fantasier – også rettet mod voksne. Det er en del af det at være ung og i gang med at finde ud af, hvem man er, og hvad man tænder på.
Det er ikke forkert eller unormalt. Mange unge oplever at blive tiltrukket af voksne – det kan både være lærere, forældres venner eller som i dit tilfælde, en vens mor. Det betyder ikke nødvendigvis, at man vil eller skal handle på det, men at man er i gang med at opdage og udforske sine følelser og lyster.
Når det så er sagt, er det vigtigt at tænke over, at voksne har et særligt ansvar i relationen til børn og unge. Hun er en voksen, og det er hendes ansvar at holde en tydelig grænse og sikre, at relationen mellem jer forbliver tryg og passende. Uanset hvad du tænker, hun måske har opfanget, så er det vigtigt at huske, at det ikke er dit ansvar at håndtere den del. Det er hendes.
Og selvom det måske føles stærkt lige nu, er det nok ikke særlig realistisk at handle på dine følelser. Men det gør ikke dine tanker eller fantasier forkerte – de kan tværtimod være en måde at drømme og forestille sig noget, der føles rart og spændende. Det kan være dejligt at have en fantasi, man kan gå lidt ind i og mærke, hvordan det føles at være forelsket og begæret.
Du nævner, at du ikke vil miste dit venskab med din ven. Det viser, at du allerede tænker over konsekvenserne af dine følelser – og det er både modent og klogt. At handle på følelser som disse kan gøre relationerne omkring dig komplicerede, og det kan i sidste ende give dig mere ondt i maven, end det løser noget.
Du er ikke alene
Her på BørneTelefonen taler vi med mange unge, der også oplever at blive forelsket i – eller tiltrukket af – nogen, som er meget ældre end dem selv.
Det er følelser, der kan fylde meget, og som nogle gange handler om mere end bare forelskelse eller lyst. Det kan også handle om at føle sig set, forstået eller tryg sammen med en voksen, der er sød, sjov og dejlig.
Man behøver ikke at handle på alle sine følelser – nogle gange er det nok at acceptere, at de er der, og vide, at det er helt okay at have det sådan.
Jeg fortæller dig dette, fordi du skal vide, du ikke er alene.
BørneTelefonen har en side, hvor du kan læse mere om sex og fantasier, hvis du har lyst. Du finder også breve fra andre unge, som har nogle af de samme følelser som dig. Måske du kan bruge det til noget. Du finder den lige her.
Husk du er altid velkommen til at kontakte BørneTelefonen igen, hvis du har brug for at snakke mere. Du kan enten skrive eller ringe til os på tlf: 116111.
Stort kram
Kærlig hilsen
BørneTelefonen