sex med flirten

Hej Brevkassen..

Jeg er en dreng på 14 som har en dejlig pige på 15.. Vi er begge to klar til og have sex.. Vi har snakket en del om det og vi har snakket en del om det med Kondom. Vi syntes stadig vi skal gøre det med Kondom men i virkeligheden er jeg lidt bange.. Og tænker meget over om det gør ondt? Er det godt? Og hvad hvis hun ikke syntes det er godt! Det vil jo være Pinligt!

Vi kan rigtig godt lide hinanden! 🙂

Dreng, 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 14, tak for dit fine brev.

Jeg synes det er meget flot af dig at du skriver herind og jeg tænker at du stiller nogle spørgsmål som mange unge mennesker tænker over.

Du fortæller at du har en pige og at I er glade for hinanden. Nu er I kommet til det tidspunkt i jeres forhold, hvor I gerne vil tage det et skridt videre og begynde at have sex. Du beskriver at I begge er klar og ud fra dit brev kan jeg læse mig til at I har talt om det. Herunder har I også snakket om at bruge beskyttelse under samleje. Jeg tænker at I gør det helt rigtige ved at tale det igennem. Det er vigtigt at sikre sig at man selv er klar og lige så vigtigt er det at vide, at partneren har det på samme måde. At I også taler om beskyttelse, fortæller mig, at I forstår at sex er naturligt og dejligt, men også noget man skal tage alvorligt og passe på sig selv og hinanden.

Jeg kan godt forstå at du kan være nervøs for at det bliver lidt pinligt. Man kan sige, at det er sjældent at første gang ikke bliver lidt akavet. Man kan risikere at fumle lidt med kondomet (hvorfor det er godt at have ekstra eller øve sig inden) eller man kan være så spændt at det enten går meget langsomt eller alt for hurtigt. Det er meget almindeligt og med tiden bliver det nemmere.

Du spørger om det gør ondt at have sex og bruge kondom. Det gør ikke ondt for drengen at have kondomet på og heller ikke at have sex. Når en pige har sex for første gang, kan det godt være en anelse smertefuldt. Derfor kan det være en god ide at tale om at hvis hun siger stop, så er det fordi det gør ondt. Det behøver ikke at betyde at I ikke kan gennemføre samlejet, men blot at I må gå lidt forsigtigere frem.

Det er også vigtigt at huske at sex er mange ting. Et handjob eller et blowjob er for eksempel også former for sex og det kan være fint at starte med at eksperimentere og finde ud af hvad I har lyst til. Jeg vil anbefale dig at gå ind på www.sexlinien.dk, hvor der er rigtig mange gode informationer og historier om kærlighed og sex. Måske kunne det være sjovt for jer at læse nogle af tingene sammen og på den måde finde ud af hvordan I har lyst til at være sammen.

Jeg håber du kunne bruge min besvarelse og ønsker dig og din kæreste held og lykke.

De bedste hilsner

Børnetelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?