Brev
sex med en anden pige
hej
jeg er en dreng på 14 år
har en rigtig sød kæreste men en aften til en fest havde med sex men hendes bedste veninde og kysset men en anden pige fra min klasse
så jeg er rigtig ked af det jeg gjorde
jeg fortryder det rigtig meget og er kun vild med hende men det to overhånd
så hvis hun finder ud af det blir jeg rigtig ked af det
og ved ik hvad jeg skal sige
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 14 år
Jeg kan godt forstå, at du er ked af, at du har været din kæreste utro - især når du er så glad for hende. Når man har gjort noget, man er ked af, kan man have allermest lyst til at glemme det, men det kan desværre være svært. Derfor tror jeg, at du skal gøre op med dig selv, hvorvidt du har brug for at være ærlig over for din kæreste – og på den måde måske også få mulighed for at tale om det, du har gjort og håbe på hendes tilgivelse. Der vil selvfølgelig være en risiko for, at hun ikke kan tilgive det, der er sket, det skal du vide!
Hvis du vælger at fortæller hende det, viser du, at du er frygtelig ked af det, der er sket og samtidig viser du også, at I kan have et ”ærligt” forhold, hvilket måske er en af de vigtigste ting i et forhold, nemlig ærlighed.
Hvis du ikke fortæller hende noget, skal du leve med "hemmeligheden", hvilket måske er sværere end sandheden? Der er også en risiko for, at hun alligevel vil få det at vide på et tidspunkt. Måske var der andre med til festen? Det kan også være, at hendes veninde eller din klassekammerat fortæller det eller måske fortæller det til nogle andre, der siger det videre til hende?!
Hvis din kæreste får det at vide fra andre, vil det nok være endnu sværere for hende at tilgive det, der er sket.
Det er vanskeligt at træffe den rigtig beslutning - og derfor må du også bruge din mavefornemmelse. Hvad har du mest lyst til at gøre? Der er ikke noget rigtigt eller forkert svar.. For at blive mere afklaret, kunne du måske skrive en liste med fordele og ulemper ved at være ærlig over for din kæreste og så vurdere, hvad du vil have det bedst med at gøre? I sidste ende er det nemlig dig, der skal beslutte, hvordan du/I kommer videre. På liste kan du fx skrive: En fordel er, at jeg viser, at jeg er ærlig og samtidig også viser, at det er hende, jeg vil have. En udfordring kan være, at hun ikke kan tilgive det, der er sket og måske gør forholdet forbi.
Ligegyldigt hvad du gør, så er det en meget svær beslutning at træffe, bl.a. fordi det ikke kun handler om dine følelser, men også om din kærestes – og jeres forholds fremtid.
Jeg håber, du finder en løsning, og ved nu, at der er mange følelser med. Det gør nemlig så pokkers ondt - og det kan koste så meget i sidste ende.
De bedste hilsner
BørneTelefonen