Brev
sendt nøgenbilleder, ja er skuffet
Hej BørneTelefonen
Please hjælp mig, jeg er en pige på 15 år og har et stort problem. Da jeg er muslim må jeg ikke have sex med nogle før jeg gift, men det har jeg ikke sagt til nogle. I skolen har jeg vist mine bryster, og har sent billede af mine bryster til en dreng jeg kan lide. Det hele startede med at jeg kunne lide ham her drengen også endte det sådan her.Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Jeg kan heller ikke sige det til mine forældre.. Hvad skal jeg gøre please hjælp mig. I forstår virkelig ikke hvor svært det her er.
Hilsen den dumme pige
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 15
Tak for dit brev.
Jeg kan rigtig godt forstå, at det er en svær situation du er kommet ud i.
Når jeg læser dit brev, så lyder det for mig, som om du fortryder det du har gjort. Man kan altid komme til at gøre noget, som man fortryder lidt eller meget bagefter. Derfor er det også stærkt, at du gøre hvad du kan for at 'gøre det om'.
Du fortæller at du ikke kan tale med dine forældre om det, men jeg bliver nysgerrig på, om du mon har en god veninde at tale med? En lærer, som du er tryg ved? Mange gange kan det allerbedste i svære situationer være at tale med nogen om det. At tale med en som man er tryg ved.
Jeg tænker på, hvordan han reagerede på, at du sendte billederne? Er det mon egentlig hans reaktion, der har fået dig til at tænke nærmere over, at du måske kunne have gjort noget andet for at få hans opmærksomhed? Eller går du og er bekymret for, hvad han kunne finde på at gøre med billederne?
Det kan jeg sagtens følge dig i, og det fuldt forståeligt at være bekymret for 'hvad nu hvis...'  Selvom det kan være pinligt, kan det være bedst at få talt med drengen eller skrive til ham, om at han sletter de billeder hurtigst muligt - med det samme.
Uanset hvad han siger til dig, så vil det være ulovligt for ham at dele billederne af dig - når du ikke har givet tilladelse til det. Det betyder, at du kan anmelde ham for at dele billeder uden tilladelse.
Jeg håber du har mod på at tale med ham, så I får styr det - og du får ro på igen. Måske du har en sød veninde, som kan hjælpe dig med at tale/skrive med ham drengen - eller måske også en venindes mor?
Det er en rigtig svær situation du står i, men jeg synes du viser en utrolig styrke og vilje til at gøre noget. Den store styrke og vilje skal du huske på, at du har, og bruge til at få billederne slettet og også gerne snakke med nogen, som du har tillid til.
Du er altid velkommen til at ringe ind på 116111.
Kærlig hilsen BørneTelefonen