Min Bedsteven havde sex med mit crush

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Hej

Jeg synes bestemt ikke, at du overdriver. Det er da ikke rart, når ens bedste ven går i seng med den pige, man godt kan lide. Du er bestemt ikke den eneste, som oplever det, og det er rigtig svært.

Når du siger, at din bedste ven betyder alt for dig, gætter jeg på, at du måske tænker, at det ville kunne ødelægge noget i jeres venskab, hvis du sagde til ham, at du ikke synes, det er i orden? Alligevel vil jeg råde dig til at tale med din ven igen. Sige til ham, at du faktisk synes, at det var lidt underligt, at han gik i seng med hende, efter du havde fortalt ham, at du var lun på hende. Måske kan han forklare dig, hvorfor han valgte at have sex med hende?

Måske var han også lun på hende, men blev så overrasket, da du fortalte det, at han ikke ville sige det til dig? Du skriver, at han blev ked af det og fik dårlig samvittighed, da du talte med ham sidste gang. Det fortæller mig, at jeres venskab også betyder noget for ham.

Måske er det svært at finde en super god løsning på lige denne situation i jeres venskab. Men i hvert fald kan I tale sammen om, hvad I vil gøre, hvis det sker igen? Jeg ved, at nogen laver nogle ret klare aftaler omkring piger og venskaber. Hvis man fx har fortalt vennen, at der er en pige, som man er vild med, må vennen ikke prøve at score hende - før man i hvert fald har talt om det. Det kunne du måske også forslå din ven?

I det her tilfælde fortalte du jo først din ven det, efter han havde kysset hende. Så er det måske lidt sværere? Måske var han også nået at blive lidt vild med hende? Måske troede han, at du lidt havde opgivet hende, da de uger var gået og derfor fortalte han dig, at de havde været i seng sammen.

Det gør det jo slet ikke nemmere for dig, men måske kan det gøre det lidt nemmere at forstå det, hvis du taler med ham om det? Det håber jeg virkelig, du gør! Du har jo talt med ham om det før, og det fortæller mig, at jeres venskab er stærkt, og at du har mod på at være ærlig overfor ham.

De bedste hilsner fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.