Kæreste

Hej BB

min kæreste har lige slået op

er trist og sur hele tiden

mine venner vild gerne hjælpe men det får mig ikke i bedre humør

jeg kan ikke få hinde ud af hovedet og tænker på hinde hele tiden og jeg ved ikke hvem jeg skal snakke med om det

Hilsen dreng på 14

Dreng, 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 14 år

Det lyder til at det ikke helt let lige at komme over, at din kæreste har slået op. Det kan godt tage lidt tid og være trist over. Jeg vil give dig nogle ideer, som jeg håber, du kan bruge.

Ved du hvorfor, hun har slået op? Nogle gange kan det gøre det lidt nemmere, hvis man ved det. Hvis du ikke ved det, er det måske en idé at spørge hende? Hvis du ikke kan komme til at tale med hende, kan du måske skrive til hende.

Ser du hende til daglig? Hvis du godt kan lide hende, er det selvfølgelig rart, hvis du ser hende hver dag. Men det kan også gøre det sværere, og derfor kan du prøve at undgå de steder hvor hun er eller ikke kigge så meget i den retning hvor hun er.

Det er dejligt, at dine venner gerne vil hjælpe, men måske ved de ikke helt, hvordan de skal gøre det. Det lyder som om, du har behov for at tale om det. Jeg tænker på, om du har en ven, som du har et særligt godt forhold til. Måske kan du sige til ham eller hende, at du har brug for at tale om, hvordan du har det. Det kan også være en voksen eller en pige ven, du snakker med -  de kan nogle gange være rigtig gode at snakke med om følelser.

Det kan også hjælpe lidt, at man laver noget sammen med sine venner - det kan være en tur i biografen eller noget andet sjovt og hyggeligt sammen.

Nogle gange hjælper det til at glemme det lidt og ikke være for meget alene.

Det er aldrig rart at blive valgt fra og derfor er det ikke underligt, at du reagerer ved at være sur og trist. Måske handler det også om, at du må acceptere at du vil have en periode, hvor dit humør ikke er så godt, som det plejer.

Mange tanker fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.